Продуктов номер
Каталог по марки
Спирачни цилиндри и апарати
Спирачните апарати са част от спирачната система
Спирачните апарати са едни от основните елементи на спирачната система. Тяхната роля е да притискат спирачните накладки към дисковете и да спират автомобила при натискане на спирачния педал.
Спирачните апарати са свързани конструктивно с цялата спирачна система. При натискане на спирачен педал в автомобилната спирачна помпа се създава налягане, което се предава по магистралата към спирачните апарати. Създаденото налягане задвижва буталата на спирачни цилиндри, а те притискат накладките към спирачните дискове. Това създава триене, което спира автомобила.
Спирачните апарати не просто притискат накладките, но и ги разполагат и притискат равномерно.
Видове спирачни апарати
По вида на конструкцията те се разделят на фиксирани и плаващи.
- Спирачни апарати с плаващи скоби - това е по-ранна конструкция, която представлява цилиндър с бутала и захващане. При тях цилиндрите се поставят от вътрешната страна. Така при спиране буталото натиска накладката, разположена непосредствено до него. Тя започва да се движи, притискайки се към спирачен диск. Същевременно направляващата скоба се придвижва срещу буталото като притиска втората накладка. Поради простотата на конструкцията, тези спирачни апарати се използват повече при бюджетни автомобили.
- Фиксираните спирачни апарати са класически корпус с два симетрично работещи цилиндри, разположени от страни на спирачния диск. При натискане на спирачния педал се създава налягане, което по хидравличната магистралата достига до спирачни цилиндри на спирачния апарат. Те задвижват спирачни накладки и ги притискат към спирачния диск. Колкото по-силен е натискът на педала, толкова по-голямо е налягането и силата на притискане на накладките. Разликата в действието при фиксираните апарати е в едновременното притискане на накладките от двете страни на диска. Това прави спирането по-ефективно. Когато спирачките не работят, накладките се прибират на разстояние от спирачния диск от пружини. Фиксирани апарати се използват често при спортните автомобили, при автомобили с голяма маса и при премиум клас.
Устройство на спирачен апарат
И при двата вида апарати, устройството е сходно и се състои от:
- Корпус на спирачния апарат.
- Спирачни цилиндри с бутала. Броят на буталата варира от едно до 12 в някои системи.
- Маншони на водачите, буталата.
- Водачи.
- Монтажни, бутални уплътнителни пръстени.
- Спирачни накладки.
- Спирачна магистрала с щуцери.
- Възвратни пружини.
- Плаваща скоба.
Според специалистите броят бутала не влияе на ефективността на спиране. Важна е в площта на допиране на буталото към накладката, колкото е по-голяма допирната повърхност, толкова е по-качествено спирането. Понякога едно бутало е по-ефективно, но системите с няколко бутала по-добре се справят с агресивното спиране, защото по-малко прегряват.
Признаци за неизправност
Признаците, които показват неизправности в спирачните апарати могат да са признаци и за други неизправности и то не само в спирачната система. Най-често се изразяват в:
- Автомобилът дърпа настрани при спиране.
- Мек спирачен педал.
- Придърпване на спирачките.
- Необходимост от по-голямо усилие при спиране.
- Блокиране на спирачките при силно натискане на педала.
Причини за възникване на неизправност
Причините за появата на неизправности могат да са:
- Засядане на водачите - среща се при плаващи апарати когато водачите се набиват с мръсотия, имат корозия или се огъват.Може да се опитате да ги почистите с четка, или да закупите други. Ако по водачите има видими следи от износване, то те трябва да се сменят с нови. Важно е водачите да се смазват със специална смазка е да не се допуска работа на сухо.
- Засядане на бутало - причината е в задиране и побиване на цилиндър или бутало.
- Корозирало бутало - когато е малко може да се почисти и полира. Причината е в повреден маншон на буталото, при което върху него попада влага и мръсотия.
- Скъсани маншони - те трябва редовно да се проверяват и при необходимост да се сменят веднага, за да се запази спирачния цилиндър.
- Излезли от строя монтажни пластини, които държат накладките на място. Най-добре да се сменят при всяка подмяна на накладките.
- Неравномерно износване на накладките - причината може да е във водачите, буталата или друга.
- Засядане на накладките.
- Изтичане на спирачна течност - може да е щуцер или спирачен маркуч.
- Теч на спирачна течност от гумените уплътнители на буталото, ако са износени и повредени.
Какъв е ресурсът на един спирачен апарат?
Най-слабите места на един спирачен апарат са: уплътнители на буталата, маншоните, монтажните пластини на накладките и водачите.
Експлоатационният срок на спирачните апарати зависи от вида и модела и може да варира в широки граници. При редовно техническо обслужване и навременна смяна на уплътнители, маншони и други дефектирали авточасти, както и смазване на водачите, спирачните апарати могат да работят средно от 150 до 200 000 километра пробег.
Навременната профилактика, редовната проверка и оглед на спирачните апарати и използването на качествени резервни части и консумативи ще осигурят качествена работа на спирачната система. Дори проверка на всеки 10 до 15 000 километра пробег ще спести тежки и скъпи ремонти и ще гарантира безопасността ви.
Спирачни цилиндри и апарати по марка на автомобила
- Всички
- A
- B
- C
- D
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- R
- S
- T
- V
- W
-
❯ Вижте и другите категории в Спирачна хидравлика
✅ Спирачни цилиндри и апарати: | Всички марки и модели автомобили |
✅ Спирачни цилиндри и апарати марки: | ATE, AUTOFREN SEINSA, BLUE PRINT, BOSCH, Borsehung, DELPHI, E-mark, EU - Европа, FEBI BILSTEIN, FERODO, FRENKIT, IVECO, LKQ, LPR, NIPPARTS, QUICK BRAKE, STARLINE, VAG |
✅ Авточасти: | Верига магазини за авточасти Avto.BIM.BG |
✅ Автоаксесоари: | Официален вносител на аксесоари и консумативи |
✅ Спирачни цилиндри и апарати онлайн: | Намалени авточасти и промоционални оферти |
✅ Спирачни цилиндри и апарати: | Оригинални OEM и алтернативни |
✅ Доставка: | В цялата страна - бърза доставка |
☎ Поръчай: | 0700 42 003, онлайн или в наш магазин |
Вход за гласуване