Продуктов номер
Каталог по марки
Съединител
Какво трябва да знаем за съединителя?
Всеки автомобил с механична скоростна кутия има съединител. Той служи за превключване на скоростите и се задейства посредством най-левия педал в автомобила.
Какво е съединител?
Маховикът на двигателя е с гладка повърхност, към която се притиска задвижвания диск или така наречения феродов диск. От двете страни на задвижвания диск са монтирани триещи се накладки (затова е и популярен като феродов диск), които посредством триене предават въртящия момент. Дискът е притиснат към маховик от кожуха на съединителя, в който се намира притискателен диск.
В центъра на водимия диск е разположен отвор с шлици. В тези шлици влиза първичния вал на скоростната кутия, който се върти заедно с диска. Съществуват и по-сложни конструкции, но принципът на действие е един и същ.
И така съединителят се състои от водим диск, притискателен диск, кожух, освобождаващ или аксиален лагер и задвижване, което може да е хидравлично или механично.
Съединител как работи?
При стартиране на двигателя, скоростната кутия е изключена. Педалът на съединителя не е натиснат. В това положение маховикът се върти, заедно с водимия диск, който е притиснат към него от притискателния диск. Първичият вал на скоростната кутия също се върти, но предавката не е включена и автомобилът не тръгва.
При натискане на педала на съединителя, освобождаващият лагер се задвижва и притиска пружините на притискателния диск, които освобождават задвижвания диск. Въртенето на маховика не се предава на първичния вал и може спокойно да включи първа или задна скорост. След това при плавното отпускане на педала постепенно се предава въртящият момент от двигателя към скоростната кутия и автомобилът потегля.
Какви са видовете фрикционни дискове за съединител?
При водимите дискове като по-често износващи се съществува голямо разнообразие. Основно те се различават по материала на изработване и могат да са:
- Най-разпространени са органичните дискове, които са направени с различни органични накладки. Наричат се още феродов диск по името на абразивния материал феродо (ferodo), от който са изработени някой от тях. Около 90 % от фрикционните дискове са органични.
- Металокерамични или керамични дискове - при тях накладките се изработват с метални примеси от алуминий, чугун, мед и други. Най-разпространени са дисковете с накладки на медна основа.
- Карбонови дискове - накладките им са изработени от въглеродни композити. Могат да се използват само с корбонов притискателен диск и маховик. Много по-трайни от другите дискове, но и значително по-скъпи.
- Дискове с накладки от кевлар - притежават много по-добра износоустойчивост от останалите, но изискват време на сработване.
- FiberTuff - сравнително нов продукт. Тези накладки са от керамичен пълнител, въглеродни влакна и кевлар. Издържат до 4 пъти повече от органичните накладки и са температуроустойчиви до 400 градуса Целзий.
Как да запазим съединителя за по-дълго?
Основното, което трябва да се спазва при експлоатацията на съединителя е той да не се прегрява. Много е важно педалът да се отпуска напълно и да не се кара на "полусъединител". Прекомерното натоварване на автомобила също влияе зле на съединителя.
Когато съеднителят е прегрял се усеща характерна миризма. Трябва да се даде възможност на механизма да изстине. Прегряването води до разрушаване на фрикционния диск и изкривяване на притискателния.
Какви са възможните неизправности на съединителя?
- Съединителят буксува - автомобилът не набира скорост, губи мощност, появява се неприятен мирис. Получава се при износени накладки на водимия диск.
- Стържещ звук при включване на първа и задна скорост. Това означава непълно изключване на съединителя при натискане на педала. Възможна е неизправност в задвижването към изхвърлящия лагер или дефектирал притискателен диск.
- Придърпвания и вибрации при потегляне се получава при прегрят притискателен диск и нарушена повърхност. При контакта му с фрикционния диск се получават придърпвания. Такива симптоми се получават и при други неизправности на трансмисията.
При появата на някой от тези признаци вече е задължително съединителят да се ремонтира.
В какво се изразява ранната диагностика?
Следи се на какво разстояние на педала от пода автомобилът потегля. Това трябва да е на около 2/3 от хода на педала. Ако потеглянето започва при пълното отпускане на педала, то накладките са износени и фрикционният диск е за смяна.
Как се сменя съединител?
В автосервиз от квалифицирани специалисти. При ремонта на съединител се сваля скоростната кутия, кожуха на съединителя, притискателния диск и водимия диск. Задължително се оглежда маховика и при следи от прегряване(сини петна) или надраскване се сменя. Преглежда се притискателния диск и изхвърлящия лагер.
При съмнение от износване е по-добре да се смени съединител комплект - т.е. и притискателен диск и феродов. Аксиалния или изхвърлящ лагер също е добре да се подмени с нов, защото това е сравнително евтина част и ако в последствие се наложи смяна, самият ремонт е значително по-скъп.
Къде да откриете части за съединител?
В Авто Бим БГ ви предлагаме както комплект съединител за много марки и модели автомобили, така и отделни елементи като: притискателен диск, феродов диск, жило за съединител, помпа съединител и други. Асортиментът също е голям - предлагаме както органични дискове, така и други видове, а също и комплект керамичен съединител за различни автомобили. А също най-търсените комплект съединител на кола като: съединител Голф 4, съединител Пежо 307, съединител Пежо 206, съединител Ауди А4 и много други.
Съединител по марка на автомобила
- Всички
- A
- B
- C
- D
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- R
- S
- T
- V
- W
-
❯ Вижте и другите категории в Трансмисия
-
- ❯ Феродов диск [ниво 2]
- ❯ Маховик [ниво 2]
- ❯ Притискателен диск [ниво 2]
- ❯ Лагер-помпа (аксиален лагер) съединител [ниво 2]
- ❯ Жило съединител [ниво 2]
- ❯ Вилка за съединител [ниво 2]
- ❯ Водеща втулка съединител [ниво 2]
- ❯ Горна помпа съединител [ниво 2]
- ❯ Долна помпа съединител [ниво 2]
- ❯ Други части за скоростна кутия [ниво 2]
- ❯ Картер за автоматична скоростна кутия [ниво 2]
- ❯ Лагери за скоростна кутия [ниво 2]
- ❯ Маркуч за съединител [ниво 2]
- ❯ Направляващ лагер съединител [ниво 2]
- ❯ Семеринг за автоматична скоростна кутия [ниво 2]
- ❯ Семеринг за ръчна скоростна кутия [ниво 2]
- ❯ Синхронизатор скоростна кутия [ниво 2]
- ❯ Тампон автоматична скоростна кутия [ниво 2]
- ❯ Тампон ръчна скоростна кутия [ниво 2]
- ❯ Уплътнения за трансмисия [ниво 2]
- ❯ Хидротрансформатор [ниво 2]
✅ Съединител: | Всички марки и модели автомобили |
✅ Съединител марки: | AISIN, ASHIKA, BLUE PRINT, DT Spare Parts, E-mark, ETL, EXEDY, FEBI BILSTEIN, HERTH+BUSS JAKOPARTS, JAPANPARTS, JP GROUP, KAMOKA, KAVO PARTS, LUK, MECARM, NEXUS, NIPPARTS, NK, SACHS, SASIC, SRL, STARLINE, STC, SWAG, TOPRAN, VAG, VAICO, VALEO, WESTLAKE |
✅ Авточасти: | Верига магазини за авточасти Avto.BIM.BG |
✅ Автоаксесоари: | Официален вносител на аксесоари и консумативи |
✅ Съединител онлайн: | Намалени авточасти и промоционални оферти |
✅ Съединител: | Оригинални OEM и алтернативни |
✅ Доставка: | В цялата страна - бърза доставка |
☎ Поръчай: | 0700 42 003, онлайн или в наш магазин |
Съединител - онлайн магазин
Вход за гласуване