Авто статии


В работата на всеки двигател с вътрешно горене (ДВГ) се отделя голямо количество топлина. За да не прегрява двигателя, автомобилът се оборудва с охладителна система, която поддържа температурата в двигателя в оптимални граници от 85 до 105 градуса Целзий. Прегряването на двигателя води до редица неизправности и при най-малкото отклонение от нормалните температурни граници е добре да се извърши диагностика на двигателя и охладителната система. Какви са причините за прегряване на двигателя? Най-застрашени от прегряване са тунингованите двигатели и турбодвигателите, а най-разпространените причини за прегряване са: Недостатъчно количество антифриз - нивото на антифриз в охладителната система трябва да се (...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Необходимостта от смяна на гуми два пъти в годината е регламентирана със Закона за движение по пътищата. Освен законово смяната се обуславя и от различните свойства на летните и зимни гуми. Значително по-безопасно е да карате със зимни гуми през лятото, но сцеплението е по-малко и износването на гумите е по-интензивно, което също е добра причина да се поставят летни гуми. Кога да закупим летни гуми? Най-добре е да закупите летни гуми рано напролет. Тогава се пускат новите модели на производителите. На всяка гума е отбелязана датата на производство. Това са три цифри, оградени в овал. Първите две означават седмицата на производство, а третата е годината. През пролетта и асортиментът е по-богат, тъй като пре(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Климатичните условия в страната, различните продукти за обработване на пътищата при сняг и лед и лошите пътища са основни предпоставки за възникване на корозия в автомобилите. За да предпазим от корозия автомобила е добре да се използват различни химически продукти за почистване и предотвартяване на корозия. За известно време боята и заводското антикорозионно покритие при новите автомобили защитават автомобила от въздействието на околната среда, но в процеса на експлоатация при пътуване по лоши пътища песъчинки и камъчета правят драскотини, които бързо кородират. Какво е корозия? Корозията е химична реакция на окисление на метали, която се проявява при наличието на вода и кислород. В резултат на протичане(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Всяка горивна помпа служи за подаване на горивото от резервоара за гориво към двигателя. Тя е елемент от горивната система на автомобилите с двигател с вътрешно горене - бензинов или дизелов. От изправността на една помпа за гориво зависи работата на двигателя и движението на автомобила. Какви са причините за неизправност на горивна помпа? Основните причини за неизправност на горивни и инжекторни помпи са: Замърсяване на горивен резервоар на автомобила - възниква в резултат на некачествено гориво. При металните резервоари причината може да е и корозия. Замърсяването попада в горивната помпа с горивото и се натрупва по елементите като ги разрушава. Падане на налягането в горивната система - причините с(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Запалителната система на автомобила е предназначена за запалване на горивовъздушната смес в бензиновия двигател. Запалването се извършва от искрата на запалителна свещ в определен момент от сгъстяването на горивната смес в цилиндрите на двигателя. Видове запалителни системи Всяка запалителна система е предназначена за създаване на ток с високо напрежение, а се различава по начините на създаване на управляващия импулс. В зависимост от начина на управление на процеса на запалване съществуват три типа запалителни системи: контактна, безконтактна или транзисторна и електронна или микропроцесорна. В контактната система управлението на натрупването и разпределението на електрическата енергия към цилиндрите се осъществява с механ(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Изправната работа на автомобилната бобина е необходима за да работи запалителната система. Тя представлява малък трансформатор, който преобразува дванадесет волтовия ток от акумулатора в няколко кило волта, което всъщност е и предназначението и да създаде високо напрежение за образуване на искра от свещите. Бобина се използва при всички системи за запалване: контактна, безконтактна и електронна. Причините за неизправност на запалителна бобина могат да са: прекъсване на проводник, повреда на изолацията и механични деформации. Какво е бобина? Запалителната бобина (bobina) е повишаващ напрежението трансформатор. Тя се състои от две намотки: първична и вторична. В зависимост от типа бобина, намотки и разполож(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Принципът на работа на един автоклиматик е сходен с този на хладилник. Създадена е херметична система, по контурите на която циркулира фреон и компресорно масло, което смазва всички подвижни елементи. Работата на всеки климатик се базира на свойството на фреона да поглъща топлината при преминаване от течно в газообразно състояние и да я отдава при втечняване. Компресорът подава газообразния фреон в системата под високо налягане, вследствие на което той се нагрява. Кондензаторът охлажда нагретия фреон като го втечява. След това фреонът преминава през изпарител, където течният фреон кипи и поглъща топлината от въздуха като го охлажда силно. При завършване на цикъла газообразният фреон отново постъпва в компресора, а охладеният въ(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

От здравината на спирачните маркучи зависи работата на спирачната система и безопасното шофиране на автомобила. Затова технически преглед на спирачна система и в частност на спирачни маркучи е добре да се прави поне два пъти в годината. Посредством спирачните маркучи се подава спирачна течност към спирачни цилиндри, които въздействат на накладки (nakladki) и така се извършва спирането на автомобила. Износването на спирачни маркучи става неусетно, без симптоми. При спукване или протичане на спирачен маркуч хидравликата на спирачната система се разхерметизира. Това води до бърза загуба на спирачна течност и автомобилните спирачки отказват. Какви са възможните неизправности при спирачните маркучи? Тези авточ(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Антифриз (antifriz)това е охладителната течност на двигателя. Той е не по-малко важен за мотора от маслото, защото поддържа оптимален за работата му температурен режим, който го защитава от преждевременно износване, коксуване на маслото и отлагане на нагар. Некачественият антифриз може не само да доведе до кипване на маслото, но и да разруши двигателя при появата на корозия. И ако през втората половина на миналия век като охладителна течност в страната се ползваше само една със отличителен син цвят, то днес разнообразието е огромно и от към производители и от към цветове. Предлагат се зелен, червен, жълт, виолетов и други цветове антифриз и логично възниква въпроса: има ли разлика между тях? Какъв е съставът на антифриза(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Поради простата си форма и ниска цена маншоните в автомобила не са обект на внимание от страна на водачите. Но влезете ли в автосервиз първото, което се проверява от механиците е състоянието на отделните маншони. И това не е случайно, ако един маншон е скъсан, то и възела, който предпазва скоро ще излезе от строя. Какво е маншон? Маншон това е защитен кожух като хармоника, изработен от гума, силикон или друг еластичен материал. Предназначението му е да предпази и удължи експлоатационния срок на възела, на който е поставен. Използването на защитни маншони увеличава ресурса на много механизми в автомобила в десетки пъти, а понякога до края на експлоатацията на автомобила. Къде се поставят ман(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Популярни категории