Продуктов номер
Каталог по марки
Амортисьори
Какво са амортисьори и за какво служат?
В съвременното автомобилостроене широко приложение намират конструкциите с амортисьори. Те заедно с носачите и шарнирите образуват окачването на автомобила. Основното им предназначение на един амортисьор е да гаси колебанията на купето, които се появяват по време на движение при неравности по пътя. Амортисьорите подсигуряват сцеплението на автомобила с пътното платно.
Видове амортисьори
Според местоположението си в автомобила са:
- Предни амортисьори.
- Задни амортисьори.
В зависимост от конструкцията си и работния флуид са:
Двутръбни амортисьори - сравнително проста конструкция. В цилиндър се разполага друг по-малък цилиндър, който е напълнен с масло. В него се поставя бутало, свързано с рамото на окачването или купето посредством прът. Големият външен цилиндър е предназначен да събира маслото, коeто се изтласква от буталото. В резултат на триенето на маслото, преминаващо през специални отвори на дъното на малкия цилиндър и буталото се получава затихване на колебанията.
Тази конструкция се използва отдавна и единственият недостатък е склонноста към прегряване. При продължително движение по неравен път двойните стени на двутръбната конструкция довеждат до прегряване на маслото и амортисьорът спира да изпълнява функцията си.
Увеличаването на температурата във външния цилиндър при контакта на маслото и въздуха води до появата на специфична емулсия, която влияе негативно на работните характеристики на маслото.
Еднотръбни амортисьори - тази конструкция се състои от един цилиндър. В цилиндъра има бутален прът, обемът на който се компенсира от специална камера, отделена от маслото с плаващо бутало. Камерата е запълнена с газ и благодарение на монтирана мембрана тя можи да се отделя от маслото.
Този вид конструкция се нарича газов амортисьор. Тя са с добро охлаждане, поради единичните стени.
За разлика от двутръбните амортисьори, които се монтират само под ъгъл от 45 градуса, еднотръбните могат да се монтират под всякакъв ъгъл без да губят работните си свойства.
Като недостатък може да се посочи по-ниската им ефективност, поради факта, че отворите и клапаните са разположени само на буталото. Освен това те са по-крехки и лесно се огъват стените на цилиндрите при случаен удар от камъче или друг предмет на пътя, което води до заглавяне на буталото.
- Комбинирани амортисьори - това е смесен вариант между еднотръбните и двутръбните амортисьори. Те са надеждни като двутръбните и са роботоспособни като еднотръбните конструкции. Принципът на работа е както при двутръбните амортисьори, но външния цилиндър се пълни с газ, а не с въздух. Това не позволява разпенване на маслото. Налягането на газа е до з атмосфери.
Регулируеми амортисьори - използват се от средата на миналия век. Тази конструкция позволява да се изменят настройките на работа на окачването във всеки момент. В началото настройките са променяни по механичен начин, но в момента това става по електронен път.
Автоматичните настойки се променят в зависимост от експлоатационните условия: скорост, вид на пътното покритие и други. Тези амортисьори в съвременните автомобили са част от така нареченото адаптивно окачване.
Съществуват два типа регулируеми амортисьори.
- При първия тип се използва магнитореологично масло, което служи за работна течност. На мастото но отворите е поставен магнит, който създава електромагнитно поле. Вискозитета на маслото се променя и оказва влияние върху работата на амортисьора.
- Вторият тип променя своите характеристики посредством електромагнитни клапани. Електрониката на автомобила отваря и затваря тези клапани в определена последователност и така се променя режимът на работа на амортисьора.
Регулируемите амортисьори са с висока цена и се използват само в луксозни автомобили.
Възможни неизправности
Най-често срещаните неизправности при амортисьорите на окачването са:
- Теч на масло от амортисьора.
- Чукане на амортисьора при движение.
- Омекване на амортисьора при движение по прави участъци.
При появата на някой признак за неизправност на преден амортисьор или заден амортисьор е добре веднага да се направи диагностика и да се установи причината, която да бъде отстранена.
Ремонт и смяна на амортисьори
Смяната или ремонтът на амортисьори се извършва в автосервиз. Там след необходимата диагностика ще направят и ремонта.
Трябва да имате в предвид, че ако се налага смяна преден амортисьор или смяна заден амортисьор, то винаги се сменят и двата амортисьора на едно окачване, независимо дали и двата са за смяна.
При подмяната на амортисьори задължително се сменят и тампоните за амортисьори.
Друго важно правило е типът на амортисьорите за автомобила трябва е еднакъв - т.е. четири маслени амортисьора или четири газомаслени.
След подмяната на амортисьори задължително се прави регулиране на преден и заден мост.
- Всички
- A
- B
- C
- D
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- R
- S
- T
- V
- W
Продукти от Амортисьори: Амортисьори - онлайн на изгодна цена
Резервни части от раздел Амортисьори. Ние предлагаме богата гама за всички марки автомобили на автомобилни резервни части от категория Амортисьори, както и други изгодни оферти на резервни части за автомобили.
Амортисьори задни ляв=десен - Starline комплект 2брПродуктов №47202 Техническа информацияЦена 91лв е за к-та 2бр |
Клиентска цена:
52.9 лв.
Цена за вас:
44.96 лв.
Oтстъпка:
-15%
К-во:
| |
АМОРТИСЬОР AL-KO 1695Продуктов №40064 Техническа информацияЦената е за една бройка (1 брой) |
Цена за вас:
58 лв.
К-во:
| |
Д/Л амортисьор, газов-маслен STARLINEПродуктов №187188 Техническа информация |
Клиентска цена:
40 лв.
Цена за вас:
34 лв.
Oтстъпка:
-15%
К-во:
| |
Д/Л амортисьор, газов-маслен STARLINEПродуктов №343665 Техническа информация |
Клиентска цена:
62.63 лв.
Цена за вас:
53.24 лв.
Oтстъпка:
-15%
К-во:
| |
Д/Л амортисьор, газов-маслен STARLINEПродуктов №99797 Техническа информация |
Клиентска цена:
46.16 лв.
Цена за вас:
39.24 лв.
Oтстъпка:
-15%
К-во:
| |
Д/Л амортисьор, маслен STARLINEПродуктов №115261 Техническа информация |
Клиентска цена:
42.22 лв.
Цена за вас:
35.89 лв.
Oтстъпка:
-15%
К-во:
| |
Амортисьор заден - KAYABAПродуктов №40370 Техническа информацияЦената е за една бройка (1 брой) |
Цена за вас:
82 лв.
К-во:
| |
Амортисьор преден масленПродуктов №70434 Техническа информацияПреден амортисьор - маслен |
Клиентска цена:
55.49 лв.
Цена за вас:
47.17 лв.
Oтстъпка:
-15%
К-во:
|
Нашите топ производители в Амортисьори
-
❯ Вижте и другите категории в Окачване
-
- ❯ Главини и лагери главина [ниво 2]
- ❯ Регулатор на височина и твърдост на окачване [ниво 2]
- ❯ Носачи [ниво 2]
- ❯ Шарнири [ниво 2]
- ❯ Стабилизираща щанга и биалети [ниво 2]
- ❯ Тампони - окачване [ниво 2]
- ❯ Въздушно окачване (възглавници) [ниво 2]
- ❯ Горно окачване [ниво 2]
- ❯ Окачване на мостове [ниво 2]
- ❯ Прахозащитни и противоударни маншони и тампони [ниво 2]
- ❯ Пружини и аксесоари [ниво 2]
Популярни категории
-
Спирачна уредба
-
Филтри
-
Трансмисия