Акумулатори

Акумулаторът е устройство, без което автомобилът не може да работи.

Акумулаторите за коли са отговорни за запалването на двигателя. Наричат се стартерни акумулатори и поддържат напрежение от 12 V и натоварване на електрическата система от 30 до 230A Те заемат огромен дял от индустрията за производство на резервни части и консумативи.

Защо ни е нужен акумулатор?

Автомобилният акумулатор е предназначен да подаде силен ток за кратко време към стартера, който да стартира двигателя. Зареждане на акумулатора става по време на работа на двигателя от генератора. Когато двигателят не работи, акумулаторът остава основен източник на енергия за всички електрически системи на автомобила, но това води до неговото разреждане. Освен стартиране на двигателя, автомобилната акумулаторна батерия има и други функции в автомобила:

  • Натрупва и съхранява енергия, необходима за работата на електрическите системи в автомобила. Доставя електричество към системата за запалване на колата(управляващи устройства, инжекцион, бобина, система за подгряване), като по този начин подготвя автомобила за стартиране.
  • Акумулаторът работи в синхрон с алтернатора за да захранва електронните процеси в автомобила. Благодарение на захранването от алтернатора работят: радиото, климатика, USB и други устройства, както и светлините. Но акумулаторът подсигурява надеждно резервно захранване в случай, че алтернаторът се претовари или откаже.
  • Акумулаторната батерия помага за регулиране на напрежението. Тя предотвратява внезапните пикове в напрежението и предпазва от повреди бордовия компютър и запалителната система.
  • Заедно с различни предпазители и устройства за защита на веригата, акумулаторът помага за регулиране на мощността, която отива към електрическите системи. Всяко излишно захранване зарежда акумулаторната батерия. Наличието на акумулатор във веригата осигурява по-бавна и регулирана промяна в мощността на тока.
  • Когато двигателят не работи, акумулаторът доставя енергия до различни потребители в колата: часовник, радио, контролен блок и други.

Как работи акумулаторът?

Автомобилните акумулатори от 12V са съставени от шест еднакви клетки, свързани последователно. Всяка клетка има номинално напрежение от 2 до 2,1V. За батерия от 6 или 24V се използват три клетки за 6V и 12 клетки за 24V.

Самите клетки се състоят от два електрода под формата на пластини. Отрицателният електрод е от олово, а положителният от оловен двуокис. Решетките от пластини са поставени срещуположно, разделени от сепараторни пластини. Те се намират в електролит, който може да бъде течен или под формата на гел. Течният електролит е съставен от около 35% сярна киселина и 65% дестилирана вода.

В следствие на протичаща електрохимична реакция, химичната енергия се превръща в електрическа. Акумулаторът се разрежда като материалът на електродите реагира с киселината на електролита като се превръща в оловен сулфат.

При зареждане на акумулатор протича обратния химичен процес - оловният сулфат се превръща в олово и оловен двуокис и възстановява електродите. За по-добра механична устойчивост оловният двуокис и оловният сулфат са поставени в метална решетка. Към електродите за подобряване на свойствата се добавят калций, кадмий, или стронций.

Какви видове акумулатори има?

По предназначение акумулаторните батерии се разделят на:

  • Стартови акумулатори - те отдават краткотрайно голям стартов ток за запалване на двигателя в автомобила. Наричат се още стартерни акумулатори или SLI (стартиране, осветление, запалване), защото стартират двигателя.
  • Тягови акумулатори - известни са още като акумулатори с дълбок цикъл. Те са конструирани така, че да могат да подават по-малък ток продължително време. Плочите на тягов акумулатор са от плътно олово, което създава по-малка контактна повърхност, но са по-тежки и по-големи в сравнение с стартовите.

По отношение на обслужването са:

  • Обслужваеми акумулатори- това са акумулаторите по стара технология или т. нар. оловно кисели акумулатори. При обслужваемите акумулатори периодично се следи плътността и нивото на електролита. При намалено ниво на електролита се долива дестилирана вода. Съществува и необходимостта от допълнително дозареждане. Освен това при покой техния разряд е по-голям
  • Необслужваеми акумулатори, наричани още VRLA - тук напоследък разнообразието е голямо: гелови, AGM и технология калций - калций акумулатори. При необслужваемите акумулатори се следи индикатора (вградения ареометър), който отчита плътността на електролита. При нормална плътност индикатора е зелен. При ниска плътност - бял или червен. Също така е добре да се почистват клемите на акумулатора и да се смазват с литиева смазка, за да се избегне разрушаването им при електрокорозия. Тези батерии се отличават с по-голяма дълговечност, по-добри показатели, не се допуска разлив на електролит и имат малък саморазряд.

Най-разпространените видове акумулатори за коли са:

  • Оловно-киселинни акумулатори с течен електролит(с "мокри" клетки) - това е най-стария вид батерия за кола и все още е много разпространена. Тя е типична SLI батерия, което означава "Стартиране, осветление, запалване" и се състои от шест клетки с течен електролитен разтвор от сярна киселина и вода и доставя напрежение от 12,6 V при пълно зареждане. Тези акумулатори надеждно стартират двигатели и осигуряват достатъчно енергия за захранване на стандартните електрически автомобилни аксесоари.

    Неудобство е, че трябва да се следи нивото на електролита в клетките и при необходимост да се долива дестилирана вода. Затова се наричат и обслужваеми акумулатори. Освен това задължително се монтират вертикално, за да се предотврати разливането на електролита. При дълбок разряд, животът на батерията значително намалява.

  • Калциеви акумулатори - те са подобрена версия на конвенционалните оловно киселинни батерии. Разликата между калциев акумулатор или сребърно калциев акумулатор и обикновен е в използването на оловно-калциеви-сребърни плочи. Този тип батерии са необслужваеми и са по-устойчиви на корозия и високи температури. Те се нуждаят от по-високо напрежение на зареждане и са склонни към сулфатиране на плочите, което води до сериозно влошаване на батерията.
  • EFB акумулатори- това са оптимизирани батерии с мокри клетки и висока производителност. Използва се течен електролитен разтвор, но са акумулатори от затворен тип и са необслужваеми. Притежават два пъти повече издържливост. Един EFB акумулатор може да осигури около 85 000 завъртания в сравнение с 30 000 завъртания на конвенционална батерия. Подходящ е за автомобили, оборудвани с технология старт-стоп.
  • Гелови акумулатори - разработени са като батерии, които не се разливат. Електролита е под формата на гел, поради което често ги наричат "сухи клетъчни батерии" или сухи акумулатори.

    Разликата между гелов акумулатор и такъв с течен електролит е в употребата на калции, вместо антимон в оловните плочи и добавянето на силициев диоксид към електролитния разтвор за превръщането му в гел. Има увеличен цикъл на живот и устойчивост на вибрации и удари. Този тип батерия постепенно се измества от акумулатори, произведени по AGM технология.

  • AGM акумулатори - Absorbent Glass Mat или абсорбираща стъклена батерия. Това е VRLA акумулаторна батерия, която е предназначена да поддържа по-високите изисквания за повече ток в съвременните автомобили. Прилича на акумулатор с течен електролит, но сепаратор от фибростъкло абсорбира електролитния разтвор и го задържа в близост до електродите.

    Акумулатори AGM са с по-добри показатели от мокрите и гелови автоакумулатори. Зарежда се до пет пъти по-бързо и има до три пъти по-дълъг живот. Един AGM акумулатор е идеален за автомобили със старт-стоп системи и с технологии за възстановяване на спирачната енергия. Единствен недостатък е значително по-високата цена от конвенционалните батерии.

  • Литиево йонни акумулатори (li-Ion)- използват се в хибридни и електрически автомобили. Те могат да изразходват повече енергия и се зареждат по-бързо. По-леки са от конвенционалните, което е важно за електрическите автомобили, защото по-малко тегло означава по-голям пробег с едно зареждане. Те са много по-скъпи от оловните акумулатори, но издържат много по-дълго. Повечето производители на литиево йонни батерии дават от пет до осем години гаранция, но в действителност издържат от 10 до 20 години. Предимство на този тип батерии е и възможността да се рециклират, което е добре за опазване на околната среда.
  • Никел метал хибридни батерии (NiMH) се използват в хибридни автомобили и в някои електрически. Те имат по-дълъг цикъл от литиево-йонните и оловно киселите. Недостатъци са високата скорост на саморазреждане, висока цена и генерирането на много топлина при високи температури. Затова се използват главно в хибридни автомобили.

Какви са техническите характеристики на акумулаторите за коли?

  • Напрежение - по-точно номинално напрежение, измерва се във Волтове(V). Това е напрежението, което се измерва между електродите на акумулатора, когато е без товар (няма включен консуматор към него). При стартерните акумулатори за коли номиналното напрежение е 12V. Когато са напълно заредени те имат напрежение между 13,2 и 12,9V. Ако напрежението е под 12,35V, то батерията трябва да бъде заредена.
  • Плътност на електролита - в стартерните акумулатори се използва електролит от сярна киселина с плътност 1,22 до 1,30 g/sm³, което е 35 до 39%. Предимството на този разтвор е в ниската точка на замръзване (-70 градуса Целзий) и ниското специфично вътрешно съпротивление.
  • Капацитет на акумулатора - измерва се номинален капацитет, който се измерва в Амперчас(Ah) и показва количеството електричество, което може да се получи от акумулатора до разреждането му до допустимо минимално напрежение от 10,5V.

Какво е CCA на акумулатора?

Използват се две номинални стойности за големината на тока на автомобилната батерия: ампера при студено завъртане CCA и ампера за завъртане CA.

  • CA (Cranking Amps) е мярка за това колко ампера могат да бъдат доставени от батерията за 30 секунди при 0 градуса Целзий.
  • CCA (Cold Cranking Amps) показва колко ампера ще отдаде батерията за 30 секунди при -18 градуса Целзий или до колко една батерия може да стартира двигателя при ниски температури.

Колкото по-големи са стойностите на стартовия ток, толкова по-лесно ще се стартира двигателя. По-важни са стойностите на CCA, защото за акумулатора е по-трудно да работи при ниски температури.

Какво означава резервен капацитет RC?

Стойността на резервния капацитет показва колко дълго може да работи акумулатора, ако зареждането му спре. Това са минутите, през които той ще доставя 25 А ток, преди напрежението да се разреди до 10,5V, което е на прага на пълното му разреждане.

Какво е дълбочина на пълно разреждане DoD?

Дълбочината на пълно разреждане показва процента на разреждане на батерията спрямо общия и капацитет. Максималният DoD e процента на разреждане, който е безопасен за нейното състояние или доколко може да се разреди един акумулатор без да се повреди.

Какви са признаците за неизправност на акумулатора?

В някои случаи акумулаторът може да откаже отведнъж, без да има някакви предупредителни симптоми, но често не се обръща внимание на симптомите за неизправност, които могат да се дължат и на него като:

  • Бавно завъртане на двигателя. Опитвате се да стартирате двигателя, но завъртането е бавно и отнема повече време като същевременно се чува едно "рър, рър...".
  • Светва на арматурното табло индикатор за проверка на двигателя. Това понякога се случва, когато батерията е слаба. Когато свети индикатор за ниско ниво на охлаждащата течност и то е в нормите, също може проблемът да е в акумулатора. Но освен в акумулатора, напълно възможно е алтернаторът да не го зарежда и затова в него да няма ток.
  • Ниско ниво на електролит в акумулатора. Обикновено има част от корпуса на батерията, която е полупрозрачна и може да се следи нивото на течността в нея. Също така могат да се свалят капачките на клетките (ако е възможно) и да се провери количеството електролит в тях. Ако нивото е под оловните пластини, то акумулаторът трябва да се провери.
  • Издуване на корпуса на батерията. Това означава, че тя е повредена и причината са високите температури.
  • Остра миризма на сяра. Мирише на развалени яйца около акумулатора. Това означава изтичане на електролит от батерията, което може да причини корозия около клемите. Затова мястото трябва веднага да се почисти.
  • Ако акумулаторът е на повече от три години или е изтекъл гаранционният срок, то той се счита за "стар". Това не означава, че е повреден или състоянието му е влошено. Но е добре да се проверява всяка година или пред дълъг път. Възможно е маниера на шофиране, метеорологичните условия и честите кратки пътувания драстично да намалят живота на батерията на автомобила.

Датата на производство на батерията може да се види на табелата, разположена на капака на кутията. Там се намира четири и пет цифрен код, който указва месеца, годината и мястото на производство. Той съдържа буква и цифри като буквата означава месеца на производство - A за януари, B за февруари и т.н., цифрата след буквата е годината на производство например 1 за 2021, 2 за 2022 или 9 за 2019. Следващите цифри посочват мястото на производство.

Когато имате слаб акумулатор, то останалите елементи от системата като стартер, алтернатор и т.н. се натоварват повече. Те няма да работят добре, защото ще черпят свръх напрежение, за да компенсират липсата на заряд от батерията. Затова при най-малкия признак за неизправност, акумулаторът трябва да се провери.

Как да изберете акумулатор?

Първото и основно е да проверите в ръководството за експлоатация на автомобила. Там производителят е посочил какъв акумулатор е подходящ за конкретния автомобил. Ако нямате тази възможност, то изборът си трябва да съобразите с:

  • Мощността на двигателя - обемът на двигателя е важен за избора на акумулатор, а мощността на акумулатора се измерва с капацитета му в Ah. Така, че колкото по-мощен е двигателя на вашия автомобил, толкова и повече Амперчасове трябва да има акумулатора му, но в никакъв случай по-малко.
  • Мощността на акумулаторите за дизелови автомобили трябва да е по-голяма в сравнение със същия клас бензинови.Когато търсите акумулатори за дизел, то имайте в предвид, че той трябва да е поне с 20% по-мощен от акумулатор за бензинов автомобил със същата мощност на двигателя.
  • Важно е да съобразите габаритния размер на акумулатора с размерите на мястото за поставяне в автомобила. Това е важно, защото трябва да се фиксира добре.
  • Разположението на клемите също е от значение. Случва се кабелите за подвързване да не могат да достигнат до клемите, при неправилно избрана батерия.
  • Трябва да се съобразите с условията, при които се експлоатира автомобила и маниера ви на шофиране. Ако живеете в голям град с чести задръствания, то за вас е необходим акумулатор, който издържа на чести стартирания. Това се отнася и за автомобили, оборудвани със старт-стоп система.
  • Преди да закупите акумулатор проверете датата на производство и попитайте за датата на зареждане. Това също е важно, защото дори да не се използва, акумулаторната батерия се само разрежда.

Възможна ли е смяна на типа акумулатор за кола?

Ако искате да поставите друг тип акумулатор на автомобила си, то е добре преди това да се консултирате със специалист. Възможно е новата батерия да не е подходяща за вашето превозно средство. Например ако автомобила ви е оборудван с AGM акумулатор и поставите друг тип, твърде вероятно е новият да не е в състояние да отговори на потребностите от електрическа енергия на колата.

Изобщо подхождайте внимателно при избора на акумулаторна батерия и особено при промяна на вида батерия и мощността.

Възможно ли е използването на тягов акумулатор за стартов?

Да възможно е, но трябва да се отчете необходимостта от голям стартов ток за автомобила при запалване. Затова е необходим тягов акумулатор с по-голяма мощност от стартовия. Най-често е възможно използването им в малки автомобили, но по-голямото тегло на батерията може да е проблем, а също и по-големите размери.

Как да запазите автомобилната батерия по-дълго?

Както всяка батерия и автомобилният акумулатор има определен живот. Той зависи от вида на батерията, условията на експлоатация, правилното техническо обслужване и маниера на шофиране на водача. И все пак има няколко общи правила при експлоатацията на акумулатора, които удължават неговия живот.

  • Като пълното зареждане на батерията, след стартиране на двигателя. При малък пробег е възможно акумулаторът да не се е заредил напълно. Това се случва, когато често се използва колата за кратко и алтернаторът не успява да зареди акумулатора напълно. Добре е при такива ситуации поне веднъж седмично да се кара автомобила поне един час, за да се възстанови батерията.
  • Да не се допуска разряд на батерията при допълнителни консуматори или оттечка на ток, когато автомобилът е в покой. И най-важното да не се допуска пълен разряд на акумулатора. Това се случва ако забравите фаровете включени при паркиране. Освен това се уверете, че всички врати са затворени и не работят светлини или електроника.
  • Редовно проверявайте и почиствайте клемите на акумулатора. В процеса на експлоатация те могат да се разхлабят или да образуват корозия, което води до повреда в електрическата система на автомобила.
  • Ако е възможно не оставяйте автомобила си паркиран за дълго на място с много високи или много ниски температури. Екстремните стойности на термометъра изтощават допълнително батерията, особено ако е на повече години.
  • При най-малкия проблем с акумулатора е хубаво той да се замери с тестер за акумулатор и ако е необходимо да се дозареди. За целта се използва зарядно за акумулатор.
  • Използвайте подходящо за вашия тип акумулаторна батерия зарядно. Затова още при закупуването и се поинтересувайте какво зарядно за акумулатор е подходящо за нея. Неподходящото зарядно устройство може да повреди батерията или значително да съкрати живота и.

Какво предлагаме ние?

Във верига магазини Авто Бим БГ разполагаме с качествени акумулатори Varta, акумулатори Bosch, Continental, ERA, Vemo и акумулатори Exide. За често задавани въпроси като: акумулатори мощност и акумулатори цени може да се информирате както онлайн, така и в нашите магазини. Също така може да получите ценна информация като се консултирате с нашите специалисти, за да изберете най-подходящия акумулатор за автомобила си.

Прочети повече

Акумулатори по марка на автомобила

  • Всички
  • A
  • B
  • C
  • D
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • R
  • S
  • T
  • V
  • W

A

Акумулатори ACURA
Акумулатори ALFA ROMEO
Акумулатори ASTON MARTIN
Акумулатори AUDI
Акумулатори AUTOBIANCHI

B

Акумулатори BENTLEY
Акумулатори BMW
Акумулатори BUGATTI
Акумулатори BUICK

C

Акумулатори CADILLAC
Акумулатори CHEVROLET
Акумулатори CHRYSLER
Акумулатори CITROEN
Акумулатори CUPRA

D

Акумулатори DACIA
Акумулатори DAEWOO
Акумулатори DAF
Акумулатори DAIHATSU
Акумулатори DODGE

F

Акумулатори FERRARI
Акумулатори FIAT
Акумулатори FORD

G

Акумулатори GREAT WALL

H

Акумулатори HONDA
Акумулатори HUMMER
Акумулатори HYUNDAI

I

Акумулатори IKARUS
Акумулатори INFINITI
Акумулатори ISUZU
Акумулатори IVECO

J

Акумулатори JAGUAR
Акумулатори JEEP

K

Акумулатори KIA
Акумулатори KOENIGSEGG

L

Акумулатори LADA
Акумулатори LAMBORGHINI
Акумулатори LANCIA
Акумулатори LAND ROVER
Акумулатори LEXUS
Акумулатори LINCOLN
Акумулатори LOTUS

M

Акумулатори MAN
Акумулатори MASERATI
Акумулатори MAYBACH
Акумулатори MAZDA
Акумулатори MCLAREN
Акумулатори MERCEDES
Акумулатори MG
Акумулатори MINI
Акумулатори MITSUBISHI
Акумулатори MOSKVICH

N

Акумулатори NISSAN

O

Акумулатори OPEL

P

Акумулатори PAGANI
Акумулатори PEUGEOT
Акумулатори PONTIAC
Акумулатори PORSCHE

R

Акумулатори RENAULT
Акумулатори ROLLS-ROYCE
Акумулатори ROVER

S

Акумулатори SAAB
Акумулатори SCANIA
Акумулатори SEAT
Акумулатори SKODA
Акумулатори SMART
Акумулатори SSANGYONG
Акумулатори SUBARU
Акумулатори SUZUKI

T

Акумулатори TESLA
Акумулатори TOYOTA
Акумулатори TRABANT

V

Акумулатори VOLKSWAGEN
Акумулатори VOLVO

W

Акумулатори WARTBURG
Продуктов № 236007
-15%Стартов акумулатор VARTA 5451560333132
174,73 лв.148.52 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 26082
-15%Стартов акумулатор BOSCH 0 092 S50 070
275,24 лв.233.95 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 82858
-15%Стартов акумулатор BOSCH 0 092 S40 080
246,54 лв.209.56 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 775169
-15%Стартов акумулатор VARTA 5634000613162
264,78 лв.225.06 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 775346
-15%Стартов акумулатор VARTA 5740120683132
280,13 лв.238.11 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 775337
-15%Стартов акумулатор VARTA 5604090543132
226,94 лв.192.9 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 775183
-15%Стартов акумулатор VARTA 5724090683132
273,07 лв.232.11 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 775347
-15%Стартов акумулатор VARTA 5774000783162
324,14 лв.275.52 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 82494
-15%Стартов акумулатор BOSCH 0 092 S50 130
456,73 лв.388.22 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 775227
-15%Стартов акумулатор VARTA 5454120403122
148,00 лв.125.8 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 775309
-15%Стартов акумулатор VARTA 570901076D852
407,77 лв.346.6 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 775298
-15%Стартов акумулатор VARTA 595901085D852
546,36 лв.464.41 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 82167
-15%Стартов акумулатор BOSCH 0 092 S40 050
260,94 лв.221.8 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 81985
-15%Стартов акумулатор BOSCH 092 S40 020
170,00 лв.144.5 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 775442
-15%Стартов акумулатор VARTA 5954050833132
360,56 лв.306.48 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 82857
-15%Стартов акумулатор BOSCH 0 092 S30 080
309,19 лв.262.81 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 93379
-15%Стартов акумулатор BOSCH 0 092 S40 010
146,53 лв.124.55 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 84127
-15%Стартов акумулатор BOSCH 0 092 S50 150
403,96 лв.343.37 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 775385
-15%Стартов акумулатор VARTA 5444020443132
165,90 лв.141.02 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 775389
-15%Стартов акумулатор VARTA 6004020833162
418,99 лв.356.14 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 205427
-15%Стартов акумулатор BOSCH 0 092 S40 210
156,43 лв.132.97 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 209859
-15%Стартов акумулатор BOSCH 0 092 S40 240
266,01 лв.226.11 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 775458
-15%Стартов акумулатор VARTA 5401260333132
154,00 лв.130.9 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 775514
-15%Стартов акумулатор VARTA 5604100543132
231,24 лв.196.55 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 775252
-15%Стартов акумулатор VARTA 580901080D852
471,59 лв.400.85 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 775499
-15%Стартов акумулатор VARTA 5954040833132
324,02 лв.275.42 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 109401
-15%Стартов акумулатор BOSCH 0 092 S40 260
242,21 лв.205.88 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 775168
-15%Стартов акумулатор VARTA 5604080543132
226,94 лв.192.9 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 775184
-15%Стартов акумулатор VARTA 5744020753162
311,05 лв.264.39 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 65466
-26%Акумулатор Macht HEAVY DUTY 12V 135Ah 850A
278,81 лв.205.12 лв.(-26%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 205091
-15%Стартов акумулатор BOSCH 0 092 S40 180
197,10 лв.167.54 лв.(-15%)
Преглед Поръчай
Продуктов № 81986
-15%Стартов акумулатор BOSCH 0 092 S50 050
232,67 лв.197.77 лв.(-15%)
Преглед Поръчай

Нашите топ производители в Акумулатори

BOSCH
VARTA
EXIDE
CONTINENTAL
VEMO
ERA
Macht - Germany
✅ Акумулатори: Всички марки и модели автомобили
✅ Акумулатори марки: BOSCH, CONTINENTAL, ERA, EXIDE, Macht - Germany, VARTA, VEMO
✅ Авточасти: Верига магазини за авточасти Avto.BIM.BG
✅ Автоаксесоари: Официален вносител на аксесоари и консумативи
✅ Акумулатори онлайн: Намалени авточасти и промоционални оферти
✅ Акумулатори: Оригинални OEM и алтернативни
✅ Доставка: В цялата страна - бърза доставка
☎ Поръчай: 0700 42 003, онлайн или в наш магазин

Рейтинг 9 / 10 от 7471 гласували

Популярни категории