black friday 2020

Хидравлична помпа

Предназначение на хидравлична помпа

Съвременните автомобили са оборудвани с хидравличен усилвател на кормилното управление. Неговата основна функция е да улесни въртенето на кормилния механизъм при необходимост от промяна на посоката на движение. Първите такива системи датират от 1876 г. Масово се прилагат в товарните автомобили от 1900година. При леките автомобили - Chrysler Corporation пуска първата в търговската мрежа кормилна система с усилвател през 1951 г. под името Hydraguide. През 1952г General Motors пусна Cadillac с усилвател на волана.

Хидравличния усилвател или сервоусилвател на кормилното управление е съставен от хидравлична система, хидравлична или кормилна помпа и блок за управление. Електрохидравличните системи са значително по-ефективни. Те се състоят от помпен агрегат, хидравлична система и електронен блок за управление. Те са компактни, икономични и работят и при неработещ двигател. Коефициента на усилване се регулира електронно, което подсигурява добра маневреност при малки скорости.

Видове хидравлични помпи кормилно управление

Помпеният агрегат е блок, състоящ се от кормилна помпа, електродвигател и резервоар с хидравлична течност. На него се поставя електронния блок за управление. Кормилните хидравлични помпи са:

  • Лопаткови или роторни помпи - основно се използват при леките автомобили.
  • Зъбни помпи - по-прости като устройство и по-надеждни. Намират приложение в товарните автомобили.

Видове хидравлични системи

  • При най-простите хидравлични системи, хидравличната помпа е свързана с привод към коляновия вал на двигателя. Колкото са по-високи оборотите на коляновия вал, толкова е по-голяма производителността на тези помпи. Това е недопустимо при този тип системи, защото колкото е по-висока скоростта на движение, толкова по-малко усилване е необходимо на кормилното управление. За целта се поставя клапан, който регулира потока и връща част от хидравличната течност обратно в хидравличния резервоар, когато оборотите са много високи. Изпускателен клапан предотвартява високо налягане в края на хода на буталото. Кормилното управление е конструирано така, че при повреда на кормилната помпа, то продължава да работи. Но воланът става по-тежък или по трудно задвижван.
  • Diravi - променлив усилвател на волана. При тази система за кармилно управление, силата на управление на колелата идва от хидравличната система и винаги е една исъща, независимо от скоростта на пътя. Завъртането на волана премества колелата едновременно под съответния ъгъл чрез хидравличен цилиндър. Има отделна хидравлична система, която връща волана в централно положение. Големината на приложеното налягане е пропорционална на скоростта на пътя. При ниски скорости кормилното управление е много леко, а при високи скорости е трудно да се отклонявате дори малко встрани от центъра. Този променлив усилвател на волана е изобретен от Citroen и е представен за първи път през 1970г. в Citroen SM. Във Великобритания е известен като "VariPower“, а в САЩ под името "SpeedFeel“
  • Електрохидравлични сервоуправляващи системи или съкратено EHPS понякога са наричани „хибридни“. Те използват същата технология за подпомагане на хидравликата на волана като стандартните системи, но хидравличното налягане идва от помпа, задвижвана от електродвигател, вместо задвижващ привод към двигател. През 1965 тази система е приложена от Ford. През 1988 г. Subaru XT6 е оборудван с адаптирана електрохидравлична система за управление Cybrid, която променя усилването на волана в зависимост от скоростта на автомобила. През 1990г. Toyota представи MR2 с електрохидравличен волан. През 1994 г. Volkswagen произведе Mark 3 Golf Ecomatic с електрическа помпа.
  • Електрическите сервоуправляващи системи използват електрически двигатели, вместо хидравлична система. Електродвигателят се контролира от останалата част от системата за усилване на волана. Електрическият усилвател на волана ( EPS / EPAS ) или моторният задвижващ механизъм ( MDPS ) използва електродвигател за подпомагане на водача на превозното средство . Сензорите разпознават позицията и въртящия момент на кормилния прът, а компютърен модул прилага помощен въртящ момент чрез електродвигателя, който се свързва или към кормилното колело, или към кормилния прът. Това позволява да се прилага различно усилие в зависимост от условията на шофиране. Конструкторите са приспособили реакцията от кормилната предавка към системите на окачването с променящи се скорости и амортисьори, като по този начин са подобрили комфорта на пътуване и управлението на превозното средство. При Fiat усилването на кормилната система се регулира с бутон, наречен "CITY", който превключва между два резлични режима на работа. По-ефективни са системите EPS с променливо усилване, което се усилва при ниски скорости и се намалява при високи. При EPAS системите механичната връзка в кормилната система е запазена, за случаите, когато усилвателят откаже да работи. Тогава са необходими по-големи усилия за управлението на автомобила.
  • Системи с електрически променливи скорости - появяват се при японските автомобили след 2000 година. През 2000 година Honda създаде първата система за управление на волана с променлива електрическа мощност. През 2002 година Toyota представи система с променлив редуктор на кормилната кутия на Lexus LX 470 и включи електронна система за контрол на стабилността, като промени съотношенията на предавките на волана и нивата на усилване при управление. През 2003г. BMW представи активна кормилна система на серия 5.

От изправността на усилвателя на кормилната система изцяло зависи управляемостта на автомобила и безопасността на движение. В Авто Бим БГ при необходимост ще ви предложим хидравлична помпа за вашия автомобил, съобразена с марката, модела и цената, която ви устройва.

Прочети повече
  • Всички
  • A
  • B
  • C
  • D
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • R
  • S
  • T
  • V
  • W

A

Хидравлична помпа ACURA
Хидравлична помпа ALFA ROMEO
Хидравлична помпа ASTON MARTIN
Хидравлична помпа AUDI
Хидравлична помпа AUTOBIANCHI

B

Хидравлична помпа BENTLEY
Хидравлична помпа BMW
Хидравлична помпа BUGATTI
Хидравлична помпа BUICK

C

Хидравлична помпа CADILLAC
Хидравлична помпа CHEVROLET
Хидравлична помпа CHRYSLER
Хидравлична помпа CITROEN

D

Хидравлична помпа DACIA
Хидравлична помпа DAEWOO
Хидравлична помпа DAF
Хидравлична помпа DAIHATSU
Хидравлична помпа DODGE

F

Хидравлична помпа FERRARI
Хидравлична помпа FIAT
Хидравлична помпа FORD

G

Хидравлична помпа GREAT WALL

H

Хидравлична помпа HONDA
Хидравлична помпа HUMMER
Хидравлична помпа HYUNDAI

I

Хидравлична помпа IKARUS
Хидравлична помпа INFINITI
Хидравлична помпа ISUZU
Хидравлична помпа IVECO

J

Хидравлична помпа JAGUAR
Хидравлична помпа JEEP

K

Хидравлична помпа KIA
Хидравлична помпа KOENIGSEGG

L

Хидравлична помпа LADA
Хидравлична помпа LAMBORGHINI
Хидравлична помпа LANCIA
Хидравлична помпа LAND ROVER
Хидравлична помпа LEXUS
Хидравлична помпа LINCOLN
Хидравлична помпа LOTUS

M

Хидравлична помпа MAN
Хидравлична помпа MASERATI
Хидравлична помпа MAYBACH
Хидравлична помпа MAZDA
Хидравлична помпа MCLAREN
Хидравлична помпа MERCEDES
Хидравлична помпа MG
Хидравлична помпа MINI
Хидравлична помпа MITSUBISHI
Хидравлична помпа MOSKVICH

N

Хидравлична помпа NISSAN

O

Хидравлична помпа OPEL

P

Хидравлична помпа PAGANI
Хидравлична помпа PEUGEOT
Хидравлична помпа PONTIAC
Хидравлична помпа PORSCHE

R

Хидравлична помпа RENAULT
Хидравлична помпа ROLLS-ROYCE
Хидравлична помпа ROVER

S

Хидравлична помпа SAAB
Хидравлична помпа SCANIA
Хидравлична помпа SEAT
Хидравлична помпа SKODA
Хидравлична помпа SMART
Хидравлична помпа SSANGYONG
Хидравлична помпа SUBARU
Хидравлична помпа SUZUKI

T

Хидравлична помпа TESLA
Хидравлична помпа TOYOTA
Хидравлична помпа TRABANT

V

Хидравлична помпа VOLKSWAGEN
Хидравлична помпа VOLVO

W

Хидравлична помпа WARTBURG

Продукти от Хидравлична помпа: Хидравлична помпа - онлайн на изгодна цена

Резервни части от раздел Хидравлична помпа. Ние предлагаме богата гама за всички марки автомобили на автомобилни резервни части от категория Хидравлична помпа, както и други изгодни оферти на резервни части за автомобили.

Хидравлично масло зелено 1Л

Продуктов №69774

Техническа информация

Хидравлична течност минерална
type: LHM
color: зелено

вместимост [лит...

  • OE номера
  • Виж продукта
Клиентска цена:
17.45 лв.
Цена за вас:
12.56 лв.
Oтстъпка:
-28%
К-во:

Хидравличен маркуч, кормилно управление P.R.C

Продуктов №315973

Техническа информация

0700 42 003

  • Виж продукта
Клиентска цена:
107.62 лв.
Цена за вас:
86.1 лв.
Oтстъпка:
-20%
К-во:

Комплект гарнитури, хидравлична помпа FEBI

Продуктов №370955

Техническа информация



за OE-номер
124 460 06 80
...

  • Виж продукта
Клиентска цена:
17.79 лв.
Цена за вас:
14.23 лв.
Oтстъпка:
-20%
К-во:

Разширителен съд, течност хидравличен усилвате BLUE PRINT

Продуктов №303998

Техническа информация



код на двигателя
EGA
...

  • Виж продукта
Цена за вас:
78.83 лв.
К-во:

Ремъчна шайба cerpadla сервоуправление

Продуктов №316490

Техническа информация

0700 42 003

  • Виж продукта
Клиентска цена:
22.24 лв.
Цена за вас:
17.79 лв.
Oтстъпка:
-20%
К-во:

Ремъчна шайба, сервопомпа FEBI

Продуктов №90284

Техническа информация



код на двигателя
N 46N
...

  • Виж продукта
Клиентска цена:
51.22 лв.
Цена за вас:
40.98 лв.
Oтстъпка:
-20%
К-во:

Хидравлична помпа LAUBER

Продуктов №77415

Техническа информация

Ролка: Да
Брой нарези [бр]: 6
Диаметър на ролката [mm]: 127
Ограничения за производител: VISTEON
Налягане [bar]: 91
...

  • Виж продукта
Цена за вас:
240 лв.
К-во:

Хидравлична помпа, кормилно управление BOSCH K S01 000 631

Продуктов №378369

Техническа информация

BOSCH K S01 000 631
вид на експлоатация хидравлично
вид на помпата лопатъчна помпа
посока на въртене въртене по посока на часовни...

  • Виж продукта
Цена за вас:
858 лв.
К-во:

Нашите топ производители в Хидравлична помпа

FEBI BILSTEIN
E-mark
Febi
BLUE PRINT
BOSCH

Популярни категории