Продуктов номер
Каталог по марки
Хидравлична помпа
Предназначение на хидравлична помпа
Съвременните автомобили са оборудвани с хидравличен усилвател на кормилното управление. Неговата основна функция е да улесни въртенето на кормилния механизъм при необходимост от промяна на посоката на движение. Първите такива системи датират от 1876 г. Масово се прилагат в товарните автомобили от 1900година. При леките автомобили - Chrysler Corporation пуска първата в търговската мрежа кормилна система с усилвател през 1951 г. под името Hydraguide. През 1952г General Motors пусна Cadillac с усилвател на волана.
Хидравличния усилвател или сервоусилвател на кормилното управление е съставен от хидравлична система, хидравлична или кормилна помпа и блок за управление. Електрохидравличните системи са значително по-ефективни. Те се състоят от помпен агрегат, хидравлична система и електронен блок за управление. Те са компактни, икономични и работят и при неработещ двигател. Коефициента на усилване се регулира електронно, което подсигурява добра маневреност при малки скорости.
Видове хидравлични помпи кормилно управление
Помпеният агрегат е блок, състоящ се от кормилна помпа, електродвигател и резервоар с хидравлична течност. На него се поставя електронния блок за управление. Кормилните хидравлични помпи са:
- Лопаткови или роторни помпи - основно се използват при леките автомобили.
- Зъбни помпи - по-прости като устройство и по-надеждни. Намират приложение в товарните автомобили.
Видове хидравлични системи
- При най-простите хидравлични системи, хидравличната помпа е свързана с привод към коляновия вал на двигателя. Колкото са по-високи оборотите на коляновия вал, толкова е по-голяма производителността на тези помпи. Това е недопустимо при този тип системи, защото колкото е по-висока скоростта на движение, толкова по-малко усилване е необходимо на кормилното управление. За целта се поставя клапан, който регулира потока и връща част от хидравличната течност обратно в хидравличния резервоар, когато оборотите са много високи. Изпускателен клапан предотвартява високо налягане в края на хода на буталото. Кормилното управление е конструирано така, че при повреда на кормилната помпа, то продължава да работи. Но воланът става по-тежък или по трудно задвижван.
- Diravi - променлив усилвател на волана. При тази система за кармилно управление, силата на управление на колелата идва от хидравличната система и винаги е една исъща, независимо от скоростта на пътя. Завъртането на волана премества колелата едновременно под съответния ъгъл чрез хидравличен цилиндър. Има отделна хидравлична система, която връща волана в централно положение. Големината на приложеното налягане е пропорционална на скоростта на пътя. При ниски скорости кормилното управление е много леко, а при високи скорости е трудно да се отклонявате дори малко встрани от центъра. Този променлив усилвател на волана е изобретен от Citroen и е представен за първи път през 1970г. в Citroen SM. Във Великобритания е известен като "VariPower“, а в САЩ под името "SpeedFeel“
- Електрохидравлични сервоуправляващи системи или съкратено EHPS понякога са наричани „хибридни“. Те използват същата технология за подпомагане на хидравликата на волана като стандартните системи, но хидравличното налягане идва от помпа, задвижвана от електродвигател, вместо задвижващ привод към двигател. През 1965 тази система е приложена от Ford. През 1988 г. Subaru XT6 е оборудван с адаптирана електрохидравлична система за управление Cybrid, която променя усилването на волана в зависимост от скоростта на автомобила. През 1990г. Toyota представи MR2 с електрохидравличен волан. През 1994 г. Volkswagen произведе Mark 3 Golf Ecomatic с електрическа помпа.
- Електрическите сервоуправляващи системи използват електрически двигатели, вместо хидравлична система. Електродвигателят се контролира от останалата част от системата за усилване на волана. Електрическият усилвател на волана ( EPS / EPAS ) или моторният задвижващ механизъм ( MDPS ) използва електродвигател за подпомагане на водача на превозното средство . Сензорите разпознават позицията и въртящия момент на кормилния прът, а компютърен модул прилага помощен въртящ момент чрез електродвигателя, който се свързва или към кормилното колело, или към кормилния прът. Това позволява да се прилага различно усилие в зависимост от условията на шофиране. Конструкторите са приспособили реакцията от кормилната предавка към системите на окачването с променящи се скорости и амортисьори, като по този начин са подобрили комфорта на пътуване и управлението на превозното средство. При Fiat усилването на кормилната система се регулира с бутон, наречен "CITY", който превключва между два резлични режима на работа. По-ефективни са системите EPS с променливо усилване, което се усилва при ниски скорости и се намалява при високи. При EPAS системите механичната връзка в кормилната система е запазена, за случаите, когато усилвателят откаже да работи. Тогава са необходими по-големи усилия за управлението на автомобила.
- Системи с електрически променливи скорости - появяват се при японските автомобили след 2000 година. През 2000 година Honda създаде първата система за управление на волана с променлива електрическа мощност. През 2002 година Toyota представи система с променлив редуктор на кормилната кутия на Lexus LX 470 и включи електронна система за контрол на стабилността, като промени съотношенията на предавките на волана и нивата на усилване при управление. През 2003г. BMW представи активна кормилна система на серия 5.
От изправността на усилвателя на кормилната система изцяло зависи управляемостта на автомобила и безопасността на движение. В Авто Бим БГ при необходимост ще ви предложим хидравлична помпа за вашия автомобил, съобразена с марката, модела и цената, която ви устройва.
Хидравлична помпа по марка на автомобила
- Всички
- A
- B
- C
- D
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- R
- S
- T
- V
- W
-
❯ Вижте и другите категории в Кормилно управление
✅ Хидравлична помпа: | Всички марки и модели автомобили |
✅ Хидравлична помпа марки: | Accor - France, BLUE PRINT, BMW, BOSCH, CORTECO, DONALDSON, DT Spare Parts, E-mark, ET ENGINE TEAM, FEBI BILSTEIN, FILTRON, HELLA, HYUNDAI, LEMFORDER, LIZARTE, MANN-FILTER, MEYLE, STARLINE, SWAG, TRW, VAICO, VEMO, VIEROL |
✅ Авточасти: | Верига магазини за авточасти Avto.BIM.BG |
✅ Автоаксесоари: | Официален вносител на аксесоари и консумативи |
✅ Хидравлична помпа онлайн: | Намалени авточасти и промоционални оферти |
✅ Хидравлична помпа: | Оригинални OEM и алтернативни |
✅ Доставка: | В цялата страна - бърза доставка |
☎ Поръчай: | 0700 42 003, онлайн или в наш магазин |
Хидравлична помпа - онлайн магазин

Вход за гласуване