Продуктов номер
Каталог по марки
Моторче за чистачки и механизми
Моторче за чистачки - основен елемент в работата на чистачките
Във всеки автомобил има система за измиване и почистване на предното стъкло, а в някои автомобили на задното и странични стъкла. Част от тази система в автомобила е моторче за чистачки. То представлява компактен електрически двигател на постоянен ток, който задвижва помпата и чистачките. Помпа за чистачки от своя страна подава течност към дюзите под налягане за почистване на стъклото от замърсявания.
Повреда в моторчето на чистачките може да затрудни видимостта при шофиране на автомобила, особено при дъжд и сняг и да доведе до аварийни ситуации. Затова при най-малките признаци за неизправност моторчето трябва да се смени или отремонтира.
Видове моторчета за чистачки
Моторчетата за чистачки в съвременните автомобили работят на постоянен ток на 12 и 24V в зависимост от захранването на автомобила. Конструктивно се различават по това дали помпата е отделно или моторчето е интегрирано с помпата:
- Моторчето е отделно с потопяема помпа. Такава конструкция в съвременните автомобили почти не се използва. Електродвигателят е в отделен пластмасов корпус, който го защитава от вода и мръсотия. Той се монтира на резервоар течност за чистачки, като се съединява с потопяемата помпа, посредством вал. На корпусът на моторчето са изведени клеми за подвързването му към електрическата мрежа на автомобила.
С моторче, интегрирано в корпуса на помпата. В този вид корпусът е разделен на два отсека с тръби и отвори. В едния се разполага центробежна помпа, която е съставена от работно колело, което взема течност от захранващата тръба и я изтласква към периферията на помпата, откъдето под налягане през изходната тръба към дюзи за чистачки. За източване на течността за чистачки е предвидена тръбичка с по-малко сечение от всмукателната, която е разположена по периферията на корпуса на помпата.
Във втория отсек е разположен електрически двигател. Валът на моторчето е свързан плътно с работното колело на помпата. За предотвартяване на попадането на течност в отсека с моторчето на вала му е поставено уплътнение. На външната страна на агрегата са разположени електрически клеми.
Както при възли с отделно моторче, така и при такива с интегрирано монтажът се извършва непосредствено на казанче за течност за чистачки. За целта в резервоара се правят специални ниши, разположени на дъното, което гарантира пълното използване на течността за чистачки.
Монтирането се извършва лесно с пристягащи скоби и законтрящи механизми, а всмукателната тръба на помпа за чистачки се поставя директно в отвора на казанчето с гумен уплътнител, като се избягва използването на допълнителни тръбопроводи.
От своя страна интегрираните моторчета с помпи по производителност и начин на работа се делят на три типа:
- За подаване на течност за чистачки към една дюза - тези помпи имат малка производителност, която е достатъчна за захранване на една дюза. В резервоар за течност за чистачки се поставят две или три моторчета с помпи, като всеки се свързва към електрическата мрежа на автомобила. Такова изпълнение изисква повече детайли, но при повреда в един от агрегатите другите продължават да работят и да почистват макар и частично предното или задно стъкло.
- За подаване на течност към две пръскачки - дюзи в едно направление - те са с подобна конструкция на първия тип, но имат по-висока производителност за сметка на по-мощен електродвигател. Моторчето с помпата може да се свърже към дюзите с две отделни тръбички или с една тръба, която се разклонява посредством трипътник към две дюзи.
За подаване на две дюзи за читачки към две направления - при този тип моторчета с помпи устройството е по-сложно и алгоритъмът на работа е по-различен. Основата на агрегата представлява корпус, разделен на две като в помпения отсек има два тръпровода, между които е поставен клапан. Благодарение на този клапан в даден момент се отваря и работи само един от тръбопроводите.
Моторче течност за чистачки може да се върти в двете посоки (реверсивен електродвигател) и в зависимост от посоката на въртене се отваря едната или другата тръба на помпата.
Такива системи се използват най-често за измиване на предното или задно стъкло, като при една посока на въртене течността се подава към пръскалки за чистачки на предното стъкло, при обратната посока към дюзи за чистачки на задното стъкло.
За удобство производителите на такива моторчета оцветяват тръбопроводите в различни цветове: черен за подаване на течност към дюзите на предното стъкло и бял за подаване на течност към дюзите на задното стъкло.
Този тип моторче чистачки позволява намаляването на броя на моторчетата с помпи в автомобила до едно, което намалява стойността и опростява конструкцията, но при повреда водачът се лишава от възможността да почиства стъклата на автомобила.
Как правилно да изберем и сменим моторчето за чистачки?
Изправното моторче за чистачки е необходимо за нормалната работа на автомобила и всяка повреда трябва да се отстранява своевременно. При необходимост от ремонт моторче за чистачки или смяна трябва да се избере моторче, което да е от същия тип и модел като старото, за да работи ефективно и надеждно. Основно при избора ме е, че трябва да се съобразят размерите и производителността.
Главно при смяна на моторче чистачки трябва да се следват инструкциите за ремонт на конкретния автомобил. Поседователността на работа в повечето случаи се свежда до следното:
- Свалят се клемите на акумулатора.
- Свалят се клемите от моторчето и тръбичките от помпата.
- Демонтира се моторчето с помпата в зависимост от конструкцията. При моторче с помпа задължително се подлага ваничка, която да събере течността за чистачки, за да не се разлее.
- Преглежда се моторчето и при възможност се ремонтира.
- Почиства се мястото на поставяне ако е необходимо.
- Поставя се новото устройство и се подвързва в обратен ред. При двупосочно моторче трябва да се внимава при поставяне на тръбопроводите към помпата.
- След поставяне на устройството трябва да се провери работата му и при допусната грешка да се сменят местата на тръбопроводите.
При правилно поставяне на новото моторче системата започва работа без допълнителни настройки.
В Авто Бим БГ ви предлагаме качествени моторчета и механизми за чистачки за широка гама автомобили като: моторче за чистачки Голф 4, моторче за чистачки Опел Астра, моторче за чистачки VW Passat и много други.
На сайта ни ще научите за моторче за чистачки цена и възможни варианти за вашия автомобил.
Моторче за чистачки и механизми по марка на автомобила
- Всички
- A
- B
- C
- D
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- R
- S
- T
- V
- W
-
❯ Вижте и другите категории в Почистване и измиване на стъкла
✅ Моторче за чистачки и механизми: | Всички марки и модели автомобили |
✅ Моторче за чистачки и механизми марки: | BLIC, BLUE PRINT, BMW, BOSCH, Borsehung, DENSO, E-mark, EU - Европа, FEBI BILSTEIN, HYUNDAI, LKQ, MAGNETI MARELLI, Originalni dil, Originalni dil PSA, VAG, VALEO, VEMO |
✅ Авточасти: | Верига магазини за авточасти Avto.BIM.BG |
✅ Автоаксесоари: | Официален вносител на аксесоари и консумативи |
✅ Моторче за чистачки и механизми онлайн: | Намалени авточасти и промоционални оферти |
✅ Моторче за чистачки и механизми: | Оригинални OEM и алтернативни |
✅ Доставка: | В цялата страна - бърза доставка |
☎ Поръчай: | 0700 42 003, онлайн или в наш магазин |
Вход за гласуване