0700 42 003

   

bim. bg

 

avto@bim.bg

 

Амортисьори за багажник и капак

Амортисьори за багажник и капак на двигател - те осигуряват стабилното положение на отворения капак или багажник

С тяхна помощ не е нужно допълнително придържане на отворения капак - амортисьор за капак на двигател, амотрисьори за пета врата и багажник вършат идеално тази функция. Те правят използването на багажника по-удобно и предотвартяват интензивното износване на механизмите за отваряне и деформацията на капака и елементите на купето, както и разрушаването на уплътненията.

Изисквания към амортисьорите на багажника, капака на двигателя и задната врата

  • Автоматично отваряне и затваряне на капака на багажника, двигателя или задна врата
  • Плавно подвигане или спускане на капака или вратата
  • Задържане на капака във вдигнато положение без допълнителни подпори
  • Да предотвартява удари на капака при отваряне и затваряне.

Видове амортисьори за багажник, капак на двигател и задна врата

По състоянието на работното вещество:

  • Газови амортисьори - много надеждни
  • Газомаслени - по евтини, но не работят добре при ниски температури
  • Маслени - най-евтини, добро съотношение качество-цена

Според конструкцията и начина на работа

  • Газови (пневматични) амортисьори - при тях усилието на буталото и демпфериращата съставка са газове под налягане от няколко атмосфери. Това са така наречените газови пружини. Намират най-голямо приложение поради простата си конструкция и надеждност.

    Газовият амортисьор се състои от цилиндър, в който е разположено бутало на стъбло. Изходът на стъблото е затворен със салник, който осигурява херметичността на цилиндъра и смазването на пръта. Вътрешното пространство на цилиндъра е запълнено с газ под налягане от няколко атмосфери. Обикновенно използваният газ е азот. Предвидени са отвори за циркулиране на газа в цилиндъра В много от амортисьорите от този тип е предвиден и затворен участък с масло за смазване на пръта на буталото.

  • Хидропневматични амортисьори - отличават се от газовите по това, че в цилиндъра на амортисьора се поставя малко количество масло. Слоят масло се разполага в долната част на амортисьора с цел да омекоти удара при пълното разтваряне на багажника.

Работата и на двата типа амортисьори се състои в следното: при затворен багажник буталото се намира в горната част на цилиндъра където свива опрелен обем от газа. При отваряне на багажника налягането изтласква буталото и повдига капака на багажника.

При пневматичните амортисьори имаме динамично пружиниране. В първия момент на движение на буталото налягането в надбуталното пространство значително надвишава налягането в другата половина на цилиндъра и това отваря автоматично капака на багажника. Но по пътя си буталото среща отвор и започва да нагнетява газ в другата половина на цилинъра. В резултат - разликата в налягането пада, но не много бързо, защото отворите са сравнително малки и скоростта на буталото постепенно намалява и се удря в въздушната възглвница на останалия газ. Това осигурява плавно, безударно спиране. При затваряне на багажника тези процеси протичат в обратен ред.

В хидропневматичните амортисьори имаме хидравлично действие. Тук в края на цилиндъра буталото се спира от маслото в цилиндъра и това осгурява плавното спиране на капака при отваряне.

Тези два типа амортисьори имат значителна разлика в характера и динамиката на движение на капака на багажника: при динамичните пружини скоростта пада плавно във всеки момент от движението,а при хидравличното движение скоростта в основния участък остава постоянна и само в края на отварянето рязко се намалява. От което следва, че пневматичните амортисьори осигуряват най - внимателното отваряне и затваряне на капака на багажника, но хидропневматичните го правят по-бързо. От особенно значение е и работата при ниски температури: при пневматичните тя се влошава, защото при ниски температури налягането на газа в амортисьора пада, докато хидропневматичните работят добре, но при много ниски температури вискозитета на маслото в цилиндъра се покачва и работата се влошава.

Газовите амортисьори от всички типове имат достатъчно просто и надеждно устройство и затова и намират масово приложение във всички видове автомобили.

Как да съхраним амортисьорите за по-дълго време?

Съвременните амортисьори за капак двигател, багажник и задна врата са разчетени на хиляди цикъла на отваряне на затваряне при различни условия на работа. За да ви служат дълго време все пак е добре да се съобразявате с някои препоръки. Зимно време е добре да се отваря багажника без резки удари и плавно да се повдигне капака с леко подпомагане. не трябва рязко да се вдига капака до крайно положение, защото това води до повишаване на налягането и бързото износване на амортисьорите и не трябва да се повдига капака с удар.

Същото важи и за капака на двигателя. Добре е зимно време да загреете колата преди да отворите капака на двигателя, защото налягянето на газта в амортисьора пада при ниски температури, а също и маслото повишава вискозитета си.

Амортисьорите на капака на багажника и задната врата не се ремонтират и не се нуждаят от специално техническо обслужване. При изпускане на същите те се подменят с нови.

Когато избирате нови амортисьори:

  • Задължително трябва да се съобразите с препоръките на завода производител на автомобила.
  • Не бива да се заменят динамични амортисьори с пневматични и обратно, защото се изменя натоварването на капака на багажника и вратите и купето, а също е възможно да възникнат проблеми с монтирането.
  • Типът на амортисьора зависи и от интензивността на отваряне ня багажника или задната врата.
  • Трябва да се отчетат и климатичните особености на вашия регион, особенно зимно време.
  • Теглото на капака на багажника или задната врата. При по-тежък капак се избира амортисьор с по-голяма изтласкваща сила.
  • Амортисьорите е добре да се заменят и двата едновременно.

Особености при монтажа на амортисьорите за капак багажник и пета врата

Пневматичните амортисьори се монтират във всяко положение. Хидропневматичните амортисьори трябва да се монтират само с пръта на буталото надолу и маслото ще е разположено в долната част на цилиндъра, като по този начин ще се осигури нормалната работа на амортисьора.

Когато монтирате амортисьори за капак:

Трябва да се съблюдава положението на пръта на буталото, в зависимост от вида му. Подмяната на амортисьорите на капака на багажника е възможно да извършите и сами, но само ако автомобилът е извън гаранция. При подмяна на амортисьорите отделете време за регулиране на механизмите за затваряне на капака на двигателя и багажника.

В Авто Бим БГ ви предлагаме амортисьори за капак двигател, багажник и задна врата на най - популярните марки автомобили с добро качество.

* Всички амортисьори са внос от Европа.

Прочети повече