Продуктов номер
Каталог по марки
Стъклоповдигачи
Изправните стъклоповдигачи гарантират комфортно пътуване.
Всички автомобили са оборудвани с отварящи се странични стъкла. Това се постига с едно устройство, наречено стъклоповдигач. Той се причислява към спомагателните системи в автомобила и служи за регулиране на положението на страничните стъкла в автомобила. Фиксира положението на стъклото в определена позиция и осигурява херметичност при затворен прозорец. Или посредством стъклоповдигачите страничните прозорци се отварят и затварят, което позволява проветряване в автомобила и други дейности без да се отварят вратите.
Видове стъклоповдигачи
Те се различават по местоположението в автомобила, начина на задвижване и по конструкцията на повдигащия механизъм.
- По местоположението си в автомобила стъклоповдигачите могат да са леви и десни, на предни и задни врати.
- По начина на задвижване са с ръчно и електрическо задвижване.
- С механично или ръчно задвижване - стъклото се спуска и вдига със въртенето на ръчка в едната или другата посока. Основното им предимство е, че могат да се задвижват независимо от това дали работи автомобила или не.
- С елекрическо задвижване - то е характерно за съвременните автомобили и все повече измества ръчното. Основен недостатък е, че работят само при запален двигател. Електрическите стъклоповдигачи се делят на такива с ръчно(непосредствено) управление и с електронно управление. При тези с непосредствено управление е предвидено моторче за повдигане и сваляне на стъклото и то на практика заменя ръчното задвижване. При автоматичното управление се поставя електронен блок, който значително разширява възможностите на стъклоповдигача.
- В зависимост от повдигащия механизъм стъклоповдигачите са с въже, лостове или рейка.
- Задвижващ механизъм с въже, верига или ремък - използва се както при механично задвижване, така и при електрическо.
- Лостов - задвижването се извършва от система лостове със зъбна предавка. Използва се при ръчно и електрическо задвижване.
- С рейка и зъбно колело, което се движи по неподвижната зъбна рейка. Използва се само при електрическо задвижване.
Устройство и принцип на действие
Стъклоповдигачите се монтират във вътрешността на вратите на автомобила. При ръчното задвижване е монтирана ръчка от вътрешната страна на вратата. При електрическо задвижване е монтирано копче на подлакътника на вратата или до прозореца и централен блок на командното табло.
Стъклоповдигач с въже - състои се от задвижващ механизъм, гъвкав подвижен елемент(въже, верига или ремък), държач на стъклото и и система от направляващи ролки. Самият задвижващ механизъм е зъбна предавка, свързана с направляваща ролка, която подсигурява движението на въжето. Зъбната предавка получава въртящия момент от ръкохватката или моторчето и го преобразува в постъпателно движение на въжето. Така стъклото се сваля или вдига в зависимост от посоката на въртене. В задвижващия механизъм е монтиран пружинен застопоряващ механизъм, който фиксира стъклото в определено положение. Като гъвкав елемент най-често се използват тънки стоманени въжета или така наречените жила за стъклоповдигачи, но е възможно използването и на вериги или зъбни ремъци. Въжето обхожда задвижващите и направляващи ролки, които могат да се две, четири или повече и са разположени така, че въжето да има един или два вертикални участъка, на които се монтират държачите на стъклото. За да се избегне приплъзването на въжето по задвижващата ролка, то е завито два пъти.
Съществуват с един вертикален участък и с два вертикални участъка за закрепване на стъклото. При този вид конструкции се използват като водачи рейки или тръбички, които минават отдолу на вертикалните въжета и осигуряват правилното движение на държачите. За да се предпазят от износване и корозия, вертикалните въжета се поставят в пластмасова обвивка. За да се компенсира разтягането на въжето са поставени пружини в двата края, които го съединяват в затворен контур.
Лостовият стъклоподемник се състои от задвижващ маханизъм, система от лостове и планка за закрепване на стъклото. Задвижващият механизъм е съставен от водещо зъбно колело, което получава въртящия момент от ръкохватка или елекродвигател и зъбни предавки. Със зъбните предавки неподвижно е свързан лост, на края на който е монтирана малка ролка. Тя влиза в специален прорез на планката, която е неподвижно захваната за скобите на стъклото.
Лостовите стъклоповдигачи са няколко вида: с един лост, със система от лостове, един от които е водещ и с два водещи лостове.
Начинът на работа на такъв механизъм е следният: Въртящият момент от ръкохватката или моторчето се предава чрез водещото зъбно колело на задвижващия механизъм и се преобразува в постъпателно движение на лоста. Той избутва ролката по прореза на планката и тя се повдига или сваля, като с това премества и стъклото. За застопоряване на стъклото се използва пружинен застопоряващ механизъм.
- Стъклоповдигачът с рейка има много просто устройство. Състои се от механизъм, който има водещо зъбно колело, елекродвигател и скоби за закрепване на стъклото. Той е закрепен неподвижно на вертикална зъбна рейка, като водещото зъбно колело в сцепление със зъбите на рейката. По този начин маханизмът се движи по рейката. И така въртящият момент от електродвигателя се предава на водещото зъбно колело, което се движи по рейката и спуска или вдига стъклото на прозореца. При спиране зъбното колело е неподвижно и стъклото е фиксирано.
Електронни стъклоповдигачи
При първите такива модели се използват електромотори, които са заменяли ръчното въртене, посредством натискането на копче. Тази система е проста, но има много недостатъци. Въвжда се електронната система с много функции. Като свалянето и вдигането на стъклото с едно натискане на бутона за управление, автоматично затваряне на стъклата при задействане на охранителната система, спиране на движението на стъклото при препятствие, блокиране на прозорците и други.
Ремонт на стъклоповдигачи
Възможните проблеми при съвременните електронни стъклоповдигачи не са малко, затова ако някое стъкло в автомобила ви не работи както трябва е добре да вземете мерки незабавно. Почти невъзможно е при новите автомобили да се извърши ремонт на стъклоповдигачи на място. Добре е да посетите автосервиз, където да диагностицират неизправността и тя да бъде отстранена.
Когато повредата изисква цялостен ремонт на механизма, може да закупите ремонтен комплект за стъклоповдигачи за съответния автомобил. В зависимост от повредата може да ви потрябват отделни резервни части за стъклоповдигачи като: машинки, жила, водачи за стъклоповдигачи, механизъм за ел. стъкло, моторче за ел. стъкла и други.
При избора на нови е добре те да са оригинални стъклоповдигачи, за да паснат добре на вратата и цялата система на автомобила. След ремонт на стъклоповдигащи механизми задължително те се настройват и проверяват дали работят правилно.
Съвременните стъклоповдигачи са сложни системи с много датчици, контролни и изпълнителни механизми, които правят автомобила по-удобен и комфортен, но и по-сложен за ремонт.
Стъклоповдигачи по марка на автомобила
- Всички
- A
- B
- C
- D
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- R
- S
- T
- V
- W
-
❯ Вижте и другите категории в Врати, капаци и части за тях
✅ Стъклоповдигачи: | Всички марки и модели автомобили |
✅ Стъклоповдигачи марки: | BLUE PRINT, BMW, BOSCH, Borsehung, E-mark, EU - Европа, FEBI BILSTEIN, FIAT, GM, HYUNDAI, LKQ, MAGNETI MARELLI, Originalni dil PSA, TOP QUALITY, VAG, VAICO, VALEO, VAN WEZEL, VEMO, VIEROL |
✅ Авточасти: | Верига магазини за авточасти Avto.BIM.BG |
✅ Автоаксесоари: | Официален вносител на аксесоари и консумативи |
✅ Стъклоповдигачи онлайн: | Намалени авточасти и промоционални оферти |
✅ Стъклоповдигачи: | Оригинални OEM и алтернативни |
✅ Доставка: | В цялата страна - бърза доставка |
☎ Поръчай: | 0700 42 003, онлайн или в наш магазин |
Вход за гласуване