Колко важна е смяната на ангренажен ремък?

Arc_1-jpg_articleId_24-1.jpg

Ангренажен ремък или ремък на газоразпределителния механизъм е предназначен да предава въртящия момент от коляновия вал към разпределителния вал. По този начин се задвижват всмукателните и изпускателни клапани, които трябва да се движат в синхрон с цилиндровите бутала на двигателя. Скоростта на въртене на разпределителния вал е два пъти по-малка от скоростта на въртене на коляновия вал. Синхронът при това движение е изключително важен, за да работи безпроблемно двигателят на всеки автомобил.

При скъсан ангренажен ремък последствията могат да са ремонт на цилиндрова глава. Вследствие на такава авария се изкривяват клапаните на цилиндровата глава, тъй като те се удрят в буталата на двигателя. Възможни са и по-тежки повреди.

Какво представлява ангренажният ремък?

Това е подсилена каучукова лента, под формата на окръжност със зъби от вътрешната страна. Изработва се от неопренов каучук, който е подсилен с фибростъкло или концентриран нитрил (Highly S aturated Nitrile).

Ангренажният ремък заменя ангренажната верига в по-старите автомобили. Той притежава редица преимущества пред веригите. Ремъкът е по-тих, по-лек, по-евтин като производство и подмяна и позволява целия механизъм да е значително по-малък. Но има и производители, които предпочитат веригите като ангренажна предавка, защото те са двойно по-дълготрайни, по-устойчиви са на претоварване, не се разтяга и не се влияе от климатичните промени. Изборът е на конструкторите на автомобили.

Кой ремък е по-добър?

В зависимост от вложения материал ангренажните ремъци са:

  • Неопренов каучук с фибростъкло.
  • Високонаситен нитрил, който е усилен и се обозначава на ремъка с HSN.

Освен това ангренажните ремъци се различават и по формата на зъбите. Най-разпространени са:

  • С трапецовидна форма на зъбите.
  • Със закръглена форма на зъбите - този профил се използва при по-мощните двигатели, защото позволява контакт на по-голяма площ.

Различават се и по-производители. Най-големите производители на ремъци в световен мащаб в момента са Gates (САЩ), Contitech (Германия) и Dayco (Италия).

На колко километра се сменя ангренажен ремък?

Тъй като ангренажния ремък е отговорен за синхронната работа на двигателя, неговата изправност е от голямо значение. И ако един ангренажен ремък е сравнително евтин като цена и подмяна, един ремонт двигател е скъпо удоволствие. Затова редовно трябва да се следи за състоянието на ремъка и при най-малките отклонения да се подменя. В процеса на работа той се амортизира, разхлабва и не приляга плътно, което също води до аварии.

Точен период за смяна на ангренажен ремък не може да се посочи, защото това зависи от пробега в километри, но при автомобили с минимален пробег е прието на не повече от пет години.

В предвид важността на въпросът на колко км се сменя ангренажен ремък, предписанията са в широк диапазон он 40 000 до 120 000 километра. Специалистите съветват смяната да се извършва на не повече от 50 000 до 80 000 километра при нов автомобил с оригинален ремък и от 45 000 до 75 000 при всяка следваща подмяна. Важна особеност тук е факта, че ремъците се правят от гума, а на гумата голямо влияние оказва температурата, влагата, различните химикали, с които се обработват пътищата и попадането на масло от автомобила.

Признаци за износен ремък.

Основните белези за смяна на ангренажен ремък се изразяват в:

  • Шумна работа на двигателя.
  • Прегряване на двигателя.
  • Проблеми със запалването.
  • Промяна в цвета на изпускателните газове.
  • Загуба на мощност и ускорение.

При наличието на някои от тези признаци първо се диагностицира ангренажния ремък и ако е разхлабен, се извършва смяна на ангренажен ремък. За неправилното опъване на ремъка спомагат и следните неизправности:

  • Повредени зъби или износване на ремъка между тях.
  • Прокъсване или разръфване на ремъка се получава при силен опън.
  • При пренатягане на ремъка и поради постоянното триене с шайбите, той се износва и поврежда. Ако по периферията има повреди или значително износване, това е признак за изкривен ремък.
  • Микропукнатаните по ремъка може да са не само от стареенето на гумата, но и от работа при екстремни температури.
  • Едно от предимствата на ангренажния ремък е неговата елестичност, но с времето тя се губи и той става твърд. Това намалява сцеплението между ремъка и зъбното колело.

Смяна ангренажен ремък

Добре е да се извърши в автосервиз от квалифицирани автомантьори, защото има тънкости при зацепване на ангренажен ремък. Положението на коляновия и разпределителен вал също е от значение. Правилното поставяне на ремъка и неговия опън също е от решаващо значение за добрата работа на двигателя и дълготрайността му.

При подмяната на ремъка задължително се подменят и ролките на ангренажа, въпреки че техния ресурс е по-голям. Това се налага от сложността на ремонта и ниската им цена. Така, че е по-добре да се закупи ангренажен ремък комплект и да се смени изцяло. Това гарантира и по-голяма надеждност при работа на двигателя.

Амортизирания ремък при свалянето му е добре да се огледа какви точно са износванията му. Ако е омаслен, то това показва теч на масло от двигателя. Бързото износване е възможно при несъотвествие или заклинване на обтягащата ролка.

Когато извършвате смяна на ангренажен ремък е добре да се огледат и уплътненията на коляновия и резпределителния вал и водната помпа. При констатирани неизправности те трябва да бъдат отстранени веднага.

При закупуване на автомобил втора употреба наред с подмяна на маслото и проверката на спирачната система, задължително се сменят ангренанажния ремък и ролките.

За да сте сигурни на пътя и да запазите двигателя си от аварии винаги купувайте оригинални ремъци, с доказан произход и качество. Ангренажният ремък е резервна част, от която не бива да се пести, защото понякога последиците са много тежки.

pinterest

Публикувано на: г.


Колко важна е смяната на ангренажен ремък?

Вашите коментари

Няма въведени коментари коментари.

Популярни категории