Авто статии


Те са част от спирачната система на автомобила. Намират се в спирачния апарат на всяко колело. Разположени са от двете страни на всеки спирачен диск, когато са дискови или в спирачен барабан, когато са барабанни. Защо се сменят накладките? Процеса на спиране на автомобила се осъществява посредством триене между спирачните дискове и накладки. С натискането на педала на спирачките, усилието се предава на спирачната помпа. Тя от своя страна увеличава налягането в спирачната система и посредством спирачната течност го предава на спирачните цилиндри. На всяко колело има по един спирачен цилиндър, който задейства двете предни накладки или задни накладки. Накладките (nakladki) се притискат към спирачния диск и триейки се (...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

В газоразпределителните механизми на двигателите с вътрешно горене са известни няколко типа предавки, които синхронизират въртенето на коляновия вал с работата на разпределителния вал или така наречения газоразпределителен механизъм. Начините за предаване на въртящия момент от коляновия вал към разпраделителния са посредством: зъбна предавка (не се използва вече в автомобилите), верижна предавка и ремъчна предавка. И така свързването между коляновия вал и разпраделителния в съвременните автомобили се извършва посредством ремък или верига, които се наричан съответно ангренажен ремък или ангренажна верига. Видове ангренажни вериги В съвременните автомобили с ангренажни вериги се използват два вида: пластинчато ролкови и пла(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Ангренажен ремък или ремък на газоразпределителния механизъм е предназначен да предава въртящия момент от коляновия вал към разпределителния вал. По този начин се задвижват всмукателните и изпускателни клапани, които трябва да се движат в синхрон с цилиндровите бутала на двигателя. Скоростта на въртене на разпределителния вал е два пъти по-малка от скоростта на въртене на коляновия вал. Синхронът при това движение е изключително важен, за да работи безпроблемно двигателят на всеки автомобил. При скъсан ангренажен ремък последствията могат да са ремонт на цилиндрова глава. Вследствие на такава авария се изкривяват клапаните на цилиндровата глава, тъй като те се удрят в буталата на двигателя. Възможни са и по-тежки повреди.(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Електрооборудването на автомобила - една важна и все по-сложна система Електрическата система на автомобила се състои от източници на ток, консуматори, блокове за управление и проводници. Източници на ток в автомобила Те са акумулатор и генератор: Акумулатор - предназначен e да подава ток при неработещ двигател, при запалване на двигателя и при работа на малки обороти. Той е вторичен химичен източник на електроенергия и основната му функция е да подаде достатъчен по сила ток за стартирането на двигателя и да се зареди отново. Генератор - основен източник на ток за всички системи в автомобила и за зареждане на акумулаторната батерия. Съществуват два вида генератори за автомобили генератор за постоянен ток - динамо(dina(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Напоследък все повече се говори за европейските стандарти Евро 5 и Евро 6 или Euro 5 и Euro 6. Но какво точно означават тези стандарти на мнозина не е съвсем ясно. За да се ограничат вредните емисии, изхвърляни в атмосферата от автомобилите, Европейската комисия по екология приема стандартите от Евро 1 до Евро 6. Целта на тези стандарти е да се принудят производителите на автомобили да създават все по-екологично чисти двигатели, които да не замърсяват околната среда. Проблемът с опазването на околната среда става все по-тежък, а замърсяването все по-осезаемо за всички нас. Смогът в големите градове е всекидневие, а парниковият ефект дава отражение на климата в световен мащаб. Кой стандарт ми е колата? Европейският съюз(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Амортисьорите са основна част от окачването на един автомобил. Те осигуряват комфорт и устойчивост при движение. Основното предназначение на всички амортисьори е да гасят възвратно постъпателните натоварвания като колебания и вибрации, които се появяват при ускорение,спиране, завиване или при движение на автомобила по неравни пътища. Какво правят амортисьорите? Те подсигуряват сцеплението на колелата на автомобила, като поддържат стегнат контакт с пътя и заглушават колебанията, вследствие от неравности по пътя, отклонения при завои, ускорения или спиране. Устройство Всеки амортисьор е съставен от: корпус, прът с бутало, клапани и гумени уплътнители. Корпусът представлява закрит цилиндър, пълен с течност. Диаметърът на п(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Проблемът със замърсяването на въздуха става все по-голям и ние всички физически го усещаме. Затова се обръща огромно внимание на основните замърсители и на тяхното ограничаване. Автомобилите са един от големите замърсители на околната среда и цялата автомобилна индустрия е впрегната в ограничаването на това замърсяване повече от 50 години. Катализаторът е устройството, което ограничава вредните емисии, изпускани от тях. Какво е катализатор на кола? Най-общо казано това е устройството, което намалява вредните вещества в отработените газове на двигателите с вътрешно горене като: въглероден окис, азотни окиси и въглеводороди. Наименованието му се дължи на факта, че за неутрализацията на вредните газове в устройството протича(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

При автомобилите с механична скоростна кутия и голям пробег километри е напълно възможно да има проблеми със съединителя. Често това се дължи и на износен или повреден маховик. Експлоатационният пробег на един маховик е от порядъка на 200 - 300 хиляди километра. Ако това се случи при значително по-малък пробег причините са няколко: агресивен маниер на шофиране, други неизправности в съединителя или условията на експлоатация. Какво е маховик? Това е метален диск с диаметър от 300 до 400 мм. По периферията му са разположени зъби, с които се осъществява сцеплението на притискателния диск със стартера и развъртането на коляновия вал при запалването на двигателя. Маховикът е монтиран към коляновия вал, а от другата му страна е п(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Всеки водач на пътнотранспортно средство е запознат с термина съединител. За шофьорите на автомобили с механична скоростна кутия - това е педалът в ляво, който трябва да натиснете, за да включите на скорост и да потеглите, а също и за да превключите на друга предавка или да спрете. За какво служи съединителят? Двигателят, който е източника на задвижването и въртящия момент за автомобила се върти с определени обороти. И тези обороти са много по-високи от необходимите за въртене на автомобилните колела. За намаляване оборотите, подавани към колелата на автомобила се поставя предавателна или скоростна кутия. Съединителят е предназначен плавно да съединява или прекъсва връзката на скоростната кутия с двигателя. Какви вид(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Моторни масла Автомобилните масла са най-търсения и необходим консуматив за всеки автомобил. За разработването и производството на моторни масла и течности е впрегната не малка част от световната индустрия. Разнообразието от масла на пазара е огромно. Това прави труден избора на подходящо масло за всеки собственик на автомобил. Видове автомобилни масла По предназначението си маслата в автомобила са: двигателно масло или моторно масло и трансмисионно масло. Двигателно масло Двигателно масло е маслото, което смазва възлите на двигателя. То трябва да отговаря на определени изисквания, съобразени с екстремните условия на работа в двигателя. Основните свойства, които трябва да притежава моторното масло са: вискозитет, инде(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Популярни категории