Авто статии


Запалителната система на автомобила е предназначена за запалване на горивовъздушната смес в бензиновия двигател. Запалването се извършва от искрата на запалителна свещ в определен момент от сгъстяването на горивната смес в цилиндрите на двигателя. Видове запалителни системи Всяка запалителна система е предназначена за създаване на ток с високо напрежение, а се различава по начините на създаване на управляващия импулс. В зависимост от начина на управление на процеса на запалване съществуват три типа запалителни системи: контактна, безконтактна или транзисторна и електронна или микропроцесорна. В контактната система управлението на натрупването и разпределението на електрическата енергия към цилиндрите се осъществява с механ(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Изправната работа на автомобилната бобина е необходима за да работи запалителната система. Тя представлява малък трансформатор, който преобразува дванадесет волтовия ток от акумулатора в няколко кило волта, което всъщност е и предназначението и да създаде високо напрежение за образуване на искра от свещите. Бобина се използва при всички системи за запалване: контактна, безконтактна и електронна. Причините за неизправност на запалителна бобина могат да са: прекъсване на проводник, повреда на изолацията и механични деформации. Какво е бобина? Запалителната бобина (bobina) е повишаващ напрежението трансформатор. Тя се състои от две намотки: първична и вторична. В зависимост от типа бобина, намотки и разполож(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Принципът на работа на един автоклиматик е сходен с този на хладилник. Създадена е херметична система, по контурите на която циркулира фреон и компресорно масло, което смазва всички подвижни елементи. Работата на всеки климатик се базира на свойството на фреона да поглъща топлината при преминаване от течно в газообразно състояние и да я отдава при втечняване. Компресорът подава газообразния фреон в системата под високо налягане, вследствие на което той се нагрява. Кондензаторът охлажда нагретия фреон като го втечява. След това фреонът преминава през изпарител, където течният фреон кипи и поглъща топлината от въздуха като го охлажда силно. При завършване на цикъла газообразният фреон отново постъпва в компресора, а охладеният въ(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

От здравината на спирачните маркучи зависи работата на спирачната система и безопасното шофиране на автомобила. Затова технически преглед на спирачна система и в частност на спирачни маркучи е добре да се прави поне два пъти в годината. Посредством спирачните маркучи се подава спирачна течност към спирачни цилиндри, които въздействат на накладки (nakladki) и така се извършва спирането на автомобила. Износването на спирачни маркучи става неусетно, без симптоми. При спукване или протичане на спирачен маркуч хидравликата на спирачната система се разхерметизира. Това води до бърза загуба на спирачна течност и автомобилните спирачки отказват. Какви са възможните неизправности при спирачните маркучи? Тези авточ(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Антифриз (antifriz)това е охладителната течност на двигателя. Той е не по-малко важен за мотора от маслото, защото поддържа оптимален за работата му температурен режим, който го защитава от преждевременно износване, коксуване на маслото и отлагане на нагар. Некачественият антифриз може не само да доведе до кипване на маслото, но и да разруши двигателя при появата на корозия. И ако през втората половина на миналия век като охладителна течност в страната се ползваше само една със отличителен син цвят, то днес разнообразието е огромно и от към производители и от към цветове. Предлагат се зелен, червен, жълт, виолетов и други цветове антифриз и логично възниква въпроса: има ли разлика между тях? Какъв е съставът на антифриза(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Поради простата си форма и ниска цена маншоните в автомобила не са обект на внимание от страна на водачите. Но влезете ли в автосервиз първото, което се проверява от механиците е състоянието на отделните маншони. И това не е случайно, ако един маншон е скъсан, то и възела, който предпазва скоро ще излезе от строя. Какво е маншон? Маншон това е защитен кожух като хармоника, изработен от гума, силикон или друг еластичен материал. Предназначението му е да предпази и удължи експлоатационния срок на възела, на който е поставен. Използването на защитни маншони увеличава ресурса на много механизми в автомобила в десетки пъти, а понякога до края на експлоатацията на автомобила. Къде се поставят ман(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Появата на странични шумове под капак на двигателя често е признак за някаква повреда. Може да е нещо незначително, но задължително причината трябва да се изясни и отстрани навреме, за да не се стига до сериозни неизправности. Какви могат да бъдат страничните шумове и какво ни показват? Съскащи звуци Това са звуците, които според специалистите се срещат най-често под капака на двигателя. Такива звуци са свързани с теч на охлаждаща течност. Антифризът се изпарява при попадане върху горещи детайли, което предизвиква и шума. Такъв шум може да се появи и при изгасен двигател, ако има теч по тръбопроводите. Те се разшряват в процеса на експлоатация при нагряване и след спиране на двигателя охлаждащата течност спира да циркулира по (...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

В тази статия ще разгледаме: Защо е необходима смяна на спирачна течност? На колко време се сменя спирачна течност? Каква спирачна течност да изберем? Как да сменим спирачната течност? За да работи нормално една спирачна система тя се нуждае от спирачна течност с добри показатели. В процеса на експлоатация спирачната течност губи своите качества и трябва да се подмени с нова. Защо се сменя спирачната течност? Основната причина за смяна на спирачна течност е в способността и да поглъща влага. В резултат на това течността започва да кипи при продължително спиране и при тежък режим. Наличието на влага в спирачната система е предпоставка за образуването на ръжда. Кога се сменя сп(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Има съществена разлика при шофиране на автомобил с автоматична скоростна кутия (АСК) и на механична скоростна кутия. Който е свикнал да кара с механична скоростна кутия при автоматични скорости в началото трудно се справя, поради различната специфика на управление. Освен това техническото обслужване и ремонта при автоматични скорости е различно, както и масло скоростна кутия е специфично. Ролята на маслото в АСК не се свежда само до смазване, а и до предаване на движението между отделните детайли. Особености при управление на коли с автоматични скорости В автомобилите с АСК има два педала, като левият е педала на спирачките, а десният е на газта. Това облекчава управлението на автомобила, но много шофьори забравят, че натиск(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Автомобилът е сложна конструкция от възли и агрегати, които трябва да работят в синхрон. Всяко отклонение от нормалната работа на някой от тях води до отклонения и неизправности в работата на целия автомобил. Затова е необходимо и при най-малката забелязана неизправност да се направи диагностика и ремонт. Дали ще се ориентирате сами каква е причината или ще посетите автосервиз зависи от вас и от това доколко познавате автомобила си. При повишен разход на гориво, движение с придърпвания, нестабилна работа на празен ход и трудно запалване на двигателя е напълно възможно всички тези проблеми да са резултат на замърсена дроселова клапа. Почистването и ще отнеме около час като може да се доверите на професионалист или да се справите (...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Популярни категории