Авто статии


В тази статия ще разгледаме: Защо е необходима смяна на спирачна течност? На колко време се сменя спирачна течност? Каква спирачна течност да изберем? Как да сменим спирачната течност? За да работи нормално една спирачна система тя се нуждае от спирачна течност с добри показатели. В процеса на експлоатация спирачната течност губи своите качества и трябва да се подмени с нова. Защо се сменя спирачната течност? Основната причина за смяна на спирачна течност е в способността и да поглъща влага. В резултат на това течността започва да кипи при продължително спиране и при тежък режим. Наличието на влага в спирачната система е предпоставка за образуването на ръжда. Кога се сменя сп(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Има съществена разлика при шофиране на автомобил с автоматична скоростна кутия (АСК) и на механична скоростна кутия. Който е свикнал да кара с механична скоростна кутия при автоматични скорости в началото трудно се справя, поради различната специфика на управление. Освен това техническото обслужване и ремонта при автоматични скорости е различно, както и масло скоростна кутия е специфично. Ролята на маслото в АСК не се свежда само до смазване, а и до предаване на движението между отделните детайли. Особености при управление на коли с автоматични скорости В автомобилите с АСК има два педала, като левият е педала на спирачките, а десният е на газта. Това облекчава управлението на автомобила, но много шофьори забравят, че натиск(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Автомобилът е сложна конструкция от възли и агрегати, които трябва да работят в синхрон. Всяко отклонение от нормалната работа на някой от тях води до отклонения и неизправности в работата на целия автомобил. Затова е необходимо и при най-малката забелязана неизправност да се направи диагностика и ремонт. Дали ще се ориентирате сами каква е причината или ще посетите автосервиз зависи от вас и от това доколко познавате автомобила си. При повишен разход на гориво, движение с придърпвания, нестабилна работа на празен ход и трудно запалване на двигателя е напълно възможно всички тези проблеми да са резултат на замърсена дроселова клапа. Почистването и ще отнеме около час като може да се доверите на професионалист или да се справите (...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

EGR клапан (Exhaust Gas Recirculation), което означава клапан за рециркулация на отработените газове. Предназначението на EGR клапан е да върне част от отработените газове във всмукателния колектор и да понижи температурата в горивната камера до определена степен. Ползите от това устройство са: Намаляване на образуването на азотни оксиди и тяхното изхвърляне в атмосферата. Подобрява контрола върху изхвърляните отработени газове. Понижава детонациите на двигателя. Ускорява подгряването на дизелов двигател. Азотните оксиди оказват неблагоприятно въздействие не само върху човешкия организъм. Попадайки в картера на двигателя отработените газове с повишено съдържание на азотни оксиди повишават окисляването на мотор(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Всяка охладителна система е създадена да подсигури оптимално охлаждане на двигателя при работа. От работата на системата до голяма степен зависи и функционирането на двигателя с вътрешно горене (ДВГ). Неизправност в охладителната система води до неправилното и функциониране и повреда в двигателя. Замърсената повърхност на един радиатор, например увеличава температурата на охлаждащата течност и прегряване на двигател, а това може да повреди гарнитурите и уплътненията и да изкриви цилиндрова глава, както и да доведе до появата на пукнатини в охлаждащата риза на цилиндровия блок. Възможни неизправности на охладителната система В една охладителна уредба могат да възникнат следните неизправности: Ниско ниво на охлаждаща течнос(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

През последните десет години сме свидетели на много проливни дъждове и наводнения. Понякога дъждът започва да вали изненадващо бързо и бурята се разразява за минути. Ако това се случи когато сте на път и попадне кола в локва ето няколко препоръки как да се измъкнете без сериозни щети. Ако сте угаснали в локва не се опитвайте да запалите автомобила. Излезте и намерете начин да избутате автомобила на сухо място, ако е възможно. В наводнена кола водата бавно прониква в двигател, скорости, диференциал, ауспух и всички останали възли. Когато сте извадили автомобила от водата не бързайте за запалите двигателя. При навлизане на вода в двигателя може да се получи хидроудар, който да го повреди сериозно.Изчакайте поне 20 минути, след(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Автомобилните джанти с автомобилните гуми привеждат в движение транспортните средства. Всички джанти се монтират към главините с болтове или шпилки. За да изберете правилно джантите трябва да знаете размера, качеството и експлоатационните характеристики. Какви са размерите на джанта? Към основните размери на джанти се отнасят PCD, монтажен диаметър, ширина на джантата, DIA и офсет(ET). PCD - това е диаметърът на окръжността, върху която са разположени центровете на монтажните отвори на джантата и броят им. Например 112 х 5 означава, че диаметъра, на който са разположени центровете на отворите за монтажните болтове за джанти е 112, а броят им 5. Този диаметър е основен при монтажа на болтовете и не тря(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Доброто състояние на запалителни и подгревни свещи е от изключително значение за работата на двигателя с вътрешно горене. Затова е необходимо периодично да се проверяват, почистват и при необходимост подменят. Процесът на подмяна както на запалителни, така и на подгревни свещи е еднакъв, поради мястото, на което се намират и независимо от конструктивните особености на двигателя. Запалителни свещи - те преобразуват електрическия ток в искра, която възпламенява гориво-въздушната смес. Експлоатационният срок на една запалителна свещ зависи от материала на изработване като: Никеловите имат живот около 30 до 45 хиляди километра пробег. Платиновите около 80 000 километра. Иридиевите издържат до 120 000 километра Осве(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Катализаторът(katalizator) е важен елемент от изпускателната система. Той намалява количеството на вредните остатъци от горенето, които се изхвърлят в атмосферата. Средно един живот на катализатор е около 100 до 150 хиляди километра. Това е ориентировъчен пробег, които може да бъде много по-голям или по-малък в зависимост от качеството на работа на двигателя, горивото и други фактори. При запушен катализатор, той може да се замени или почисти. След правилно почистване повечето катализатори могат да работят още известно време преди да се сменят. Как се познава запушен катализатор? Запушен катализатор симптоми: Намаляване на мощността на двигателя. Двигателят се ускорява бавно. Проблеми със запалване(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

При автомобили с пробег над 100 000 километра появата на шум в лагер главина е напълно нормално явление. Все пак лагери главини, както и всички резервни части имат своя експлоатационен пробег и се износват в процеса на работа. Главини и лагери главина носят статичните и динамични натоварвания на целия автомобил. Затова те се изготвят от здрави материали, които да понесат тези натоварвания. На практика главини не се чупят, освен ако не се нанесат някакви механични повреди по тях. С лагери за главини нещата са по-сложни. В процеса на експлоатация те се износват и идва момент, в който започват да шумят. Това е първият индикатор, че трябва да бъдат сменени. Какви са причините за износване на лагерите? При нор(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Популярни категории