Авто статии


Антиблокираща спирачна система или ABS (anti-lock braking system) е система, която предотвартява блокирането на колелата при спиране. Блокирането на някое от колелата може да се получи при рязко спиране по хлъзгава повърхност. Това може да доведе до загуба на контрол върху управлението на автомобила и значително да удължи спирачния път. Целта на ABS е да отслаби налягането към блокиралото колело и то да започне отново да се върти. При постоянно натиснат педал на спирачката този процес може да се повтаря докато автомобилът спре и се осъществява до няколко пъти в секунда. Какво е предназначението на ABS? С антиблокиращата спирачна система непрекъснато се контролира въртенето на колелата и при необхо(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Механизмите на ходова част в автомобила отговарят пряко за придвижването му. Ходовата част е съставена от рама, преден мост и заден мост, окачване, колела и гуми. Както и спомагателните механизми и елементи като: шарнири, амортисьори, лостове, пружини, накрайници, спирачни апарати и много други. Всички тези авточасти свързват колелата на автомобила с купето и регулират действащите при движение сили като вибрации, трептения, колебания и други. При движение по некачествени пътища ходовата част е подложена на големи ударни натоварвания, които довеждат до износване и аварии. Често срещани неизправности при ходова част на автомобил Някои от елементите се износват по-бързо в сравнение с останалите. Това са: Шарнир - той свъ(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Все повече нови автомобили се оборудват с автоматична скоростна кутия, защото тя значително облекчава процеса на шофиране и позволява по-бързото му усвояване. Използването на автоматична трансмисия изключва необходимостта от постоянно превключване на скоростите, както е при ръчна скоростна кутия. Превключването се извършва автоматично в зависимост от натоварването на двигателя, скоростта на движение на автомобила и желанието на водача. Предимствата на автоматичната скоростна кутия пред ръчната са: По-комфортно шофиране. Автоматично и плавно превключване на предавките, съобразено със скоростта на движение, натоварването на двигателя и степента на натиск върху педала за газта. Предпазва двигателя и ходовата част от прет(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Всеки автомобил е оборудван с различни филтри. Основните са: горивен филтър, въздушен филтър, маслен филтър, хидравличен филтър, филтри купе и филтър за твърди частици в изпускателния тръбопровод. Всички филтри в един момент се задръстват и трябва да бъдат сменени. Изискванията към отделните филтри са различни, както и особеностите при смяната им. Въздушен филтър Той пречиства постъпващия от атмосферата въздух в двигателя. За да се осъществи качествен горивен процес в двигателя с вътрешно горене е необходимо достатъчно количество кислород. Ето защо е особено важно филтърът да може да пропусне достатъчно количество въздух. Когато един филтър е запушен това пречи на нормалното изгаряне на горивото и съответно на работата(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

За да е в добро техническо състояние един автомобил, той трябва да бъде поддържан. Грижата за автомобила не включва само различните възли и агрегати в него, а и поддържането на салона и багажното отделение в добро състояние. Това създава уют и комфорт при пътуване и осигурява една по-чиста и здравословна среда в автомобила. Стелките са тези аксесоари в автомобила, които предпазват пода на купето от замърсяване и намокряне. Благодарение на тях той се почиства по-лесно и бързо, а шумът в купето е значително по-слаб. Пред много собственици на автомобили е възниквал въпросът за избор на стелки. Имайки в предвид огромното разнообразие от модели и производители, които се предлагат на пазара, то изборът на подходящи стелки съвсем(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Кормилната система е един от най-важните механизми в съвременните автомобили. За де се подсигури безопасно и комфортно пътуване, независимо от пътните условия, всички детайли на кормилно управление трябва да работят добре и безаварийно. Ключов елемент от тази система са всички кормилни накрайници. От изправността им зависи не само комфортното управление на автомобила, но и безопасността на пътуващите в него. Затова и трябва да се обръща особено внимание на състоянието на всички накрайници и щанги и при появата на признак за неизправност веднага да се направи диагностика и при необходимост ремонт. Кормилните щанги са оборудвани със специални кормилни накрайници, които са ключов елемент на целия кормилен механизъм. Те осиг(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Окачването влиза в състава на ходовата част. То е свързващото звено между колелата и шасито на автомобила и представлява система от механизми, възли и детайли. Съставено е от направляващи,еластични елементи и амортисьори. Еластичните елементи възприемат и предават възникващите сили, когато колелото удря неравности. Те са пружини: спирални, торсионни пръти и ресори и тампони окачване, които са гумено метални свръзки. Направляващите елементи определят начина на движение на колелата, връзката между тях и носещата система. Предават надлъжните и напречни сили и техните моменти. Амортисьори - те гасят колебанията на носещата система при неравности по пътя. Предназначение на окачването То е конструирано така, че да изпъ(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Кормилното управление е предназначено за промяна на посоката на движение на автомобила. Това се извършва със завъртането на предните колела, посредством волана и кормилния механизъм. Кормилното управление и спирачната система създават системата за управление на автомобила. Те са най-важните системи, които подсигуряват безопасната експлоатация на автомобила и тази на пътниците. Какво е устройството на кормилно управление? През годините кормилната уредба в автомобила се е променяла непрекъснато. От чисто механично в началото сега говорим за пасивно и активно управление на автомобила. Технологиите се променят и с тях и конструктивните решения в автомобилите. За различните марки автомобил те са различни, н(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Те са част от спирачната система на автомобила. Намират се в спирачния апарат на всяко колело. Разположени са от двете страни на всеки спирачен диск, когато са дискови или в спирачен барабан, когато са барабанни. Защо се сменят накладките? Процеса на спиране на автомобила се осъществява посредством триене между спирачните дискове и накладки. С натискането на педала на спирачките, усилието се предава на спирачната помпа. Тя от своя страна увеличава налягането в спирачната система и посредством спирачната течност го предава на спирачните цилиндри. На всяко колело има по един спирачен цилиндър, който задейства двете предни накладки или задни накладки. Накладките (nakladki) се притискат към спирачния диск и триейки се (...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

В газоразпределителните механизми на двигателите с вътрешно горене са известни няколко типа предавки, които синхронизират въртенето на коляновия вал с работата на разпределителния вал или така наречения газоразпределителен механизъм. Начините за предаване на въртящия момент от коляновия вал към разпраделителния са посредством: зъбна предавка (не се използва вече в автомобилите), верижна предавка и ремъчна предавка. И така свързването между коляновия вал и разпраделителния в съвременните автомобили се извършва посредством ремък или верига, които се наричан съответно ангренажен ремък или ангренажна верига. Видове ангренажни вериги В съвременните автомобили с ангренажни вериги се използват два вида: пластинчато ролкови и пла(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Популярни категории