Защо акумулаторът отказва през лятото?

Arc_DH-install-LK1_800x450-jpg_articleId_71-1.jpg

Какво не трябва да правим, за да не убием акумулаторната батерия?

Какви са причините за паднал акумулатор?

В основата на всички проблеми е погрешното схващане, че през лятото нищо не застрашава автомобилния акумулатор. Затова и вниманието ни към него е занижено. Като част от автомобила, батерията е зависима от правилната работа на другите системи и части в автомобила и в действителност е напълно възможно тя да откаже поради някоя от следните причини:

При паркиране на автомобила, не всички консуматори на ток са изключени

  • Най-често автомобилът се паркира, а фаровете остават включени. В слънчев ден това трудно се забелязва. Резултатът е дълбок разряд на акумулатора.

    Когато това е еднократно - не е особен проблем, но ако се случва често, то батерията в един момент ще се повреди.В разреден акумулатор процесът на сулфатизация на плочите се развива бързо и това я прави негодна.

    Изключение правят единствено акумулатори AGM, които не се влияят от дълбоко разреждане.

  • Наличието на постоянен консуматор на ток - понякога всички консуматори в автомобила са изключени, а акумулаторът е паднал. Това говори за неизправен консуматор и утечка на ток.

    В този случай трябва незабавно да се открие причината като се замерва потреблението при неработещ автомобил. Когато то е в порядъка на десетици мили Ампера, то това е в норма. При замерване на потребление от сто и повече мили Ампера, то съществува неизправен консуматор.

    Възможно е също причината да е в неправилно инсталирано радио или допълнителни фарове например.

Понижено напрежение при зареждане на батерията

Ако една акумулаторна батерия остава постоянно недозаредена, то в него се ускорява процесът на сулфатизация. Това означава, че на електродите се натрупват кристали оловен сулфат. Такъв процес съкращава живота на батерията и тя бързо излиза от строя.

Причината може да е в неизправен алтернатор, приплъзващ ремък или замърсени контакти. Признаците се проявяват в затруднения пуск на двигателя, приглушените светлини на фаровете и други.

Презареждане на акумулатора

От съществено значение за дългия живот на всички акумулатори е правилното им зареждане. Затова е много важно да използвате правилно подбрано зарядно за акумулатор, с необходимите защити от прегряване, неправилно подвързване и други.

Кипящият електролит постепенно ще се изпари от батерията и електродите ще се оголят, а капацитетът ще падне.

Ако не проверявате акумулатора периодично, то може да се ориентирате по честото изгаряне на крушките и характерния неприятен мирис.

Пренатоварване на мрежата

Това се случва, когато към електрическата мрежа се добавя допълнително оборудване и се включват няколко консуматора едновременно. Затова е добре автомобилът да работи, когато включвате мощни допълнителни консуматори.

Зареждане или покупка на нов акумулатор?

Напрежението на клемите на акумулатора при изгасен двигател и престой не по-малко от 3 часа и напълно заредена батерия е от 12,6 до 12,7 V.

Ако то е под 12,3 V, то акумулаторът е недозареден. Добре е да се дозареди и да се следи. Ако не се възстанови, то трябва да се подмени с нов.

При напрежение под 10,5 V говорим за дълбок разряд, който е пагубен за някои батерии.

Какъв е животът на една акумулаторна батерия?

Това зависи от режима на работа, вида и експлоатационните условия. Оловно-киселинните батерии работят средно 4-5 години, но е възможно и до 10 години.

Най-често акумулаторът отказва през зимата, когато условията на работа са по-трудни и натоварването е по-голямо. През лятото обикновено виновник за повредата на акумулатора е собственика, който е неглижирал признаците за неизправност.

Но независимо от сезона е добре винаги в автомобила да имате кабели за запалване, с които да ви помогнат при необходимост.

Какво да изберем обикновен акумулатор или AGM?

Много съвременни автомибили са снабдени с функция старт-стоп. Принципно тя е безвредна, но изисква акумулатор с технология AGM. Обикновенна батерия в такъв режим дълго няма да издържи. Постоянното дълбоко разреждане ще я повреди бързо.

Кога причината не е в акумулатора?

Измереното напрежение на клемите на батерията при работещ двигател трябва да е 14 до 14,4 V. При по-малки стойности неизправността не е в акумулаторната батерия, а в генератора и неговата електрическа мрежа.

Къде да закупим качествени акумулатори и други авточасти?

В Авто Бим БГ можете да закупите необходимите качествени авточасти. Ние предлагаме голям асортимент от авточасти на доказали се производители, добри консултанти и разумни цени.

Публикувано на: г.


Защо акумулаторът отказва през лятото?

Вашите коментари

Няма въведени коментари коментари.

Популярни категории