Продуктов номер
Каталог по марки
Антифриз - Масла, добавки и течности
Антифриз - това е течността, с която работи охладителната система на автомобила
За да работи един автомобил той се нуждае от добро охлаждане на двигателя. Качественият антифриз е гаранция за ефективна работа
на всяка охладителна система.
Антифриз състав
В зависимост от основата от която е направен антифризът (antifriz) е: с етилен гликол, моноетилен гликол, пропилен гликол. Към тези основи са прибавени
инхибитори, вещества ограничаващи пенообразуването, повишаващи температурата на кипене, намаляващи отлаганията и други добавки за антифриз.
Антифриз видове:
Различните видове антифриз се класифицират по основата, от която са направени и по вида на добавките, които имат. В зависимост от
основата те са:
- На основата на етилен гликол - осигурява ниска точка на замръзване, кято се понижава до 60-70 процентно съотночение разтвор,
при покачване на съдържабието на етилен гликол над 70%, температурата на замръзване се повишава. При съотношение 50% етилен гликол
температурата на замръзване е -70 градуса Целзий. Освен това този антифриз има и висока температура на кипене, което не позволява прегряване на системата. - На основата на моноетилен гликол - в сравнение с етиленгликола има по-висока температура на замръзване към -36 градуса Целзий при
50% разтвор. Прибавени са инхибиращи добавки, които ограничават корозията. - Етилен гликол с глицерин - Към 80% етилен гликол е добавен 20% глицерин
- На основата на пропилен гликол - най-безопасния вид, защото не е отровен и не се възпламенява.
По отношение на добавките антифризите биват:
- Традиционен - Traditional, Classic или Conventional coolants и Inorganic Acid Technology - използват се като добавки соли на неорганични
киселини: силикати, нитрити, нитрати, фосфати и амини. Недостатък на този антифриз е, че се създава оксиден слой, който защитава от корозия и затруднява
топлообмена. Този слой е склонен към разрушаване и запушване на канали, което при по-новите двигатели води до прегряване. - Карбоноксилатен - Carboxylate coolants или OAT - Organic Acid Technology - съдържа добавки на основата на органични киселини, които при работа
създават защитен слой на застрашените от корозия участъци. По този начин се избягва корозията на детайлите. И тъй като тези антикорозионни добавки
работят само върху кородирали участъци, то свойствата им се запазват за по-дълго време. Недостатък е, че не се ограничава кавитацията, която разрушава
метала. - Хибридни антифризи Hybrid coolants или HOAT, Hybrid Organic Acid Technology. Добавките са смес от соли на органични киселини с неорганични - фосфати,
силикати, нитрити, които служат като инхибитори на кавитацията. - Лобридни - Lobrid coolants, или SOAT, Silicate Organic Acid Technology. При тях неорганичните бързоизносващи се добавки (силикати,фосфати и др.) са
сведени до минимум. Така запазват по-дълго свойствата си.
Как да разпознаваме различните антифризи?
По отношение на добавките съществуват определени обозначения върху опаковката, които оказват вида им:
- При карбоксилните и производните им като по-трайни е изписано Long Life Coolant (LLC) или Extended Life Coolant (XLC).
- Карбоксилни без неорганични добавки Silicate Nitrite Free (SNF), Silicate Free (SF) или Nitrite Free (NF).
- Хибридните съответно - HOAT или Hybrid coolants.
- При лобридните - SOAT или Lobrid coolants.
Има и спецификация на VAG. При нея традиционните антифризи са обозначени като антифриз G11, kарбоксилните са антифриз G12, a
хибридните съответно G12+, G12++ и G12+++. Глицериновите и пропиленгликоловите са антифриз G13.
Цветът на антифриза не е определящ за вида и качествата му, защото различните производители ги оцветяват различно.Съставът и свойствата на зелен антифриз от
различни производители е различен, същото се отнася и за жълт антифриз, виолетов антифриз, син антифриз и т.н..
Как да разбера какъв антифриз е необходим?
Преди всичко се вземат в предвид предписанията на завода производител, но има няколко правила, които също е добре да се спазват. За автомобили, произведени след
2000г трябва да е карбоксилатен. Добре е за европейски автомобили и антифриза да е произведен в Европа, за американските съответно американски антифриз -
възможна е разлика в състава. Например в Европа използват силикати, защото фосфатите създават налепи. В Япония пък предпочитат фосфатите. А в САЩ всеки
антифриз може да е хибриден.
Може ли да се смесват антифризи?
Не, защото съставът на всеки антифриз е различен. Смесването на цвят с цвят например червен антифриз с червен е тотално погрешно. Цветът е маркировка
на всеки производител, с цел да се различават продуктите му. При доливане на антифриз важен е съставът на течността, но и в това трябва да се внимава. Най-добре е да доливате
един и същ антифриз на един производител. Пораженията от смесване на антифриз понякога са катастрафални. Първо се разяждат гумените уплътнения, след това се разрушават антикорозионните добавки и се появява корозията
и накрая се отлепват отлаганията и запушват охлаждащите канали на двигателя и радиатора.
Как се сменя антифриз?
Препоръчва се смяна на антифриз да се извършва на всеки 5 години, независимо от пробега. Дори при малко движение и в състояние на покой течността губи свойствата си.
Очевидното, че трябва да се смени е промяната на цвета. Особено ако е кафеникаворъждив - това говори за наличието на корозия в системата.
Смяна на антифриз се налага и когато течността е разредена и течпературата на замръзване е повишена. Това се установява с уред за измерване на
антифриз, наречен рефрактометър за антифриз или тестер за антифриз.
Смяната се извършва като цялата охладителна течност в системата се източва. Ако не знаете как се източва антифриз, то това се прави от
специална пробка на радиатора, а при липса на такава се сваля долния маркуч на радиатора.
След това се прави промивка с вода и миеща добавка. Двигателят работи малко на празен ход и водата се излива. Още две промивки с вода и тогава се
налива новият антифриз. При по-тежки случаи на поява на корозия е добре промивката да се изършва с два препарата. Първо се обработва с препарат за отстраняване на
утайките и отлаганията, а след това с друг препарат се неутрализира и запечатва корозията.
Какво да купим антифриз концентрат или разредена течност?
На пазара се предлагат антифризи концентрат или готови разредени течности за наливане в радиатора. Разреждане на антифриз се извършва с дестилирана вода в съотношение,
посочено в таблица за разреждане на антифриз концентрат на етикета на опаковката.
Ако не ви се занимава с разреждане на концентрат, то готовата за употреба охлаждаща течност е точно за вас. Остава да изберете подходящата за конкретния
антомобил.
Важното при закупуване на антифриз е винаги да предвидите резервно количество за доливане, което да ви е под ръка при необходимост.
Къде да намерим качествен антифриз?
В Авто Бим БГ ви предлагаме качествен антифриз на Kennol, Valeo, Swag, Motox, Accor, антифриз Hepu, антифриз Febi и други марки,
като съотношението антифриз цена е винаги в полза на клиента.
При нас ще откриете антифриз концентрат високо качество на ниска цена и дестилирана вода за разреждане или антифриз готов за употреба в зависимост от предпочитанията ви.
-
❯ Вижте и другите категории в Масла, добавки и течности

Зареждане...





