0700 42 003

   

bim. bg

 

avto@bim.bg

 

Антифриз - Масла, добавки и течности

        

Антифриз - това е течността, с която работи охладителната система на автомобила

За да работи един автомобил той се нуждае от добро охлаждане на двигателя. Качественият антифриз е гаранция за ефективна работа на всяка охладителна система.

Антифриз състав

В зависимост от основата от която е направен антифризът е: с етиленгликол, моноетиленгликол, пропиленгликол. Към тези основи са добавени инхибитори, вещества ограничаващи пенообразуването, повишаващи температурата на кипене, намаляващи отлаганията и др.

Антифриз видове:

  • На основата на етилен гликол - осигурява ниска точка на замръзване, кято се понижава до 60-70 процентно съотночение разтвор, при покачване на съдържабието на етилен гликол над 70%, температурата на замръзване се повишава. При съотношение 50% етиленгликол температурата на замръзване е -70 градуса Целзий. Освен това този антифриз има и висока температура на кипене, което не позволява прегряване на системата.
  • На основата на моноетиленгликол - в сравнение с етиленгликола има по-висока температура на замръзване към -36 градуса Целзий при 50% разтвор. Прибавени са инхибиращи добавки, които ограничават корозията.
  • Етилен гликол с глицерин - Към 80% етилен гликол е добавен 20% глицерин
  • На основата на пропиленгликол - най-безопасния вид, защото не е отровен и не се възпламенява.

По отношение на добавките антифризите биват:

  • Традиционен - Traditional, Classic или Conventional coolants и Inorganic Acid Technology - използват се като добавки соли на неорганични киселини: силикати, нитрити, нитрати, фосфати и амини. Недостатък на този антифриз е, че се създава оксиден слой, който защитава от корозия и затруднява топлообмена. Този слой е склонен към разрушаване и запушване на канали, което при по-новите двигатели води до прегряване.
  • Карбоноксилатен - Carboxylate coolants или OAT - Organic Acid Technology - съдържа добавки на основата на органични киселини, които при работа създават защитен слой на застрашените от корозия участъци. По този начин се избягва корозията на детайлите. И тъй като тези антикорозионни добавки работят само върху кородирали участъци, то свойствата им се запазват за по-дълго време. Недостатък е, че не се ограничава кавитацията, която разрушава метала.
  • Хибридни антифризи Hybrid coolants или HOAT, Hybrid Organic Acid Technology. Добавките са смес от соли на органични киселини с неорганични - фосфати, силикати, нитрити, които служат като инхибитори на кавитацията.
  • Лобридни - Lobrid coolants, или SOAT, Silicate Organic Acid Technology. При тях неорганичните бързоизносващи се добавки (силикати, фосфати и др.) са сведени до минимум. Така запазват по-дълго свойствата си.

Как да разпознаваме различните антифризи?

При карбоксилните течности и производните им като по-трайни е изписано Long Life Coolant (LLC) или Extended Life Coolant (XLC).

Карбоксилни без неорганични добавки Silicate Nitrite Free (SNF), Silicate Free (SF) или Nitrite Free (NF).

Има и спецификация на VAG. При нея традиционните антифризи са обозначени като G11, kарбоксилните са антифриз G12, a хибридните съответно G12+, G12++ и G12+++. Глицериновите и пропиленгликоловите са G13.

Какъв антифриз да изберем?

Преди всичко се вземат в предвид предписанията на завода производител, но има няколко правила, които е добре да се спазват. За автомобили, произведени след 2000г трябва да е карбоксилатен. Добре е за европейски автомобили и антифриза да е произведен в Европа, за американските съответно американски антифриз - възможна е разлика в състава. Например в Европа използват силикати, защото фосфатите създават налепи. В Япония пък предпочитат фосфатите. А в САЩ всеки антифриз може да е хибриден.

Може ли да се смесват антифризите?

Не, защото съставът на всеки антифриз е различен. Смесването на цвят с цвят например червен антифриз с червен е тотално погрешно. Цветът е маркировка на всеки производител, с цел да се различават продуктите му. Важен е съставът на течността, но и в това трябва да се внимава. Най-добре е да доливате един и същ антифриз на един производител. Пораженията от смесването на антифриз понякога са катастрафални. Първо се разяждат гумените уплътнения, след това се разрушават антикорозионните добавки и се появява корозията и накрая се отлепват отлаганията и запушват охлаждащите канали на двигателя и радиатора.

Смяна антифриз

Препоръчва се това да се извърша на всеки 5 години, независимо от пробега. Дори при малко движение и в състояние на покой течността губи свойствата си. Очевидното, че антифриза ви е за смяна е промяната на цвета. Особено ако е кафеникаворъждив - това говори за наличието на корозия в системата. За целта охладителната система се източва. Прави се промивка с вода и миеща добавка. Двигателят работи малко на празен ход и след това водата се излива. Още две промивки с вода и тогава се налива новият антифриз. При по-тежки случаи на поява на корозия е добре промивката да се изършва с два препарата. Първо се поставя препарат за отстраняване над утайките и отлаганията, а след това с друг препарат се неутрализира и запечатва корозията.

Какво да купим антифриз концентрат или разредена течност?

На пазара се предлагат антифризи концентрат или готови разредени течности за наливане в радиатора. Концентратът се разрежда с дестилирана вода в съотношение посочено на етикета на течността.

В Авто Бим БГ ви предлагаме качествени охладителни течности на Kennol, Valeo и други марки, като съотношението антифриз цена е винаги в полза на клиента.

Прочети повече
Промо

Анитифриз KENNOL TYPE D -25 2L

16,00 лв.
10.05 лв.(-37%)
Промо
Промо
Промо
Промо

Антифриз KENNOL -37' PSA 2L

27,03 лв.
17.36 лв.(-36%)
Промо

Антифриз KENNOL FOF -37' 2L

26,09 лв.
17.14 лв.(-34%)
Промо
Промо