Авто статии


Доброто състояние на запалителни и подгревни свещи е от изключително значение за работата на двигателя с вътрешно горене. Затова е необходимо периодично да се проверяват, почистват и при необходимост подменят. Процесът на подмяна както на запалителни, така и на подгревни свещи е еднакъв, поради мястото, на което се намират и независимо от конструктивните особености на двигателя. Запалителни свещи - те преобразуват електрическия ток в искра, която възпламенява гориво-въздушната смес. Експлоатационният срок на една запалителна свещ зависи от материала на изработване като: Никеловите имат живот около 30 до 45 хиляди километра пробег. Платиновите около 80 000 километра. Иридиевите издържат до 120 000 километра Осве(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Катализаторът(katalizator) е важен елемент от изпускателната система. Той намалява количеството на вредните остатъци от горенето, които се изхвърлят в атмосферата. Средно един живот на катализатор е около 100 до 150 хиляди километра. Това е ориентировъчен пробег, които може да бъде много по-голям или по-малък в зависимост от качеството на работа на двигателя, горивото и други фактори. При запушен катализатор, той може да се замени или почисти. След правилно почистване повечето катализатори могат да работят още известно време преди да се сменят. Как се познава запушен катализатор? Запушен катализатор симптоми: Намаляване на мощността на двигателя. Двигателят се ускорява бавно. Проблеми със запалване(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

При автомобили с пробег над 100 000 километра появата на шум в лагер главина е напълно нормално явление. Все пак лагери главини, както и всички резервни части имат своя експлоатационен пробег и се износват в процеса на работа. Главини и лагери главина носят статичните и динамични натоварвания на целия автомобил. Затова те се изготвят от здрави материали, които да понесат тези натоварвания. На практика главини не се чупят, освен ако не се нанесат някакви механични повреди по тях. С лагери за главини нещата са по-сложни. В процеса на експлоатация те се износват и идва момент, в който започват да шумят. Това е първият индикатор, че трябва да бъдат сменени. Какви са причините за износване на лагерите? При нор(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Двигателят е сърцето на автомобила. За да работи дълго и ефективно е необходимо да се извършва редовно техническо обслужване. Част от техническото обслужване на всеки двигател е проверка на масло и смяна на двигателно масло при необходимост. Смазването на двигателя е определящо за неговата работа, но не всички водачи на автомобили са наясно с начина на проверка на масло и неговата подмяна. Затова в следващите редове ще ви запознаем с отговорите на следните въпроси: 1. Как се извършва проверка на масло на двигател? 2. Кога трябва да се проверява двигателното маслото? 3. Какви са последствията при недостатъчно или излишно масло за работата на двигателя? 4. Как се долива масло в двигател? Как се извършва проверк(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Системата за пътна безопасност на водачите и пътниците в автомобила е определяща при конструирането и създаването на всеки нов автомобил. Наред с техническите характеристики, все по-определящи в избора на нов автомобил са системите за пътна безопасност. Те работят в две направления: за предотвартявяне на ПТП и за минимизиране на щетите при възникване на пътнотранспортно произшествие и се наричат активна и пасивна безопасност. Пасивна безопасност са всички системи и конструктивни решения, които трябва да запазят живота и здравето на пътниците при ПТП. За пасивната безопасност на автомобила се работи в следните направления: конструкция и форма на купето, въздушни възглавници(airbag), предпазни колани, подглавници, вътрешно и външн(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Да създаде възможно най-безопасния автомобил е стремеж на всеки конструктор и производител. С всяка година автомобилите стават все по-бързи и мощни, а ПТП (пътнотранспортните произшествия) все по-тежки. Затова активна и пасивна безопасност на автомобилите е много важен сегмент в конструирането и оборудването им. За подобряване на безопасността на автомобилите се работи в две направления: пасивна и активна безопасност. Какво е активна и пасивна безопасност? Активна безопасност на автомобила подсигуряват всички системи и оборудване, при които основната цел е избягване на пътнотранспортно произшествие. Към тази група се отнасят: ABS система и ESP система за стабилизация, система за автоматично спиране,(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Използването на електронни системи в съвременния автомобил не го превръща в робот. Главната роля си остава на шофьора, който трябва да преценява обстановката и възможностите на своя автомобил. Електронните системи се монтират в автомобила с цел да се облекчи шофирането и да се коригират някои дребни недостатъци. Те са част от така наречената активна безопасност на автомобила и се обозначават като: ABS, HDC, ASR, MSR, ESP, EBD, EDS и други. ABS (anti-lock braking system) - антиблокираща спирачна система Действието на антиблокиращата спирачна система е да предотварти блокирането на колелата на автомобила, за да запази неговата устойчивост и управляемост. Това се случва благодарение на електронен блок за управление, който отчитайк(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Антиблокираща спирачна система или ABS (anti-lock braking system) е система, която предотвартява блокирането на колелата при спиране. Блокирането на някое от колелата може да се получи при рязко спиране по хлъзгава повърхност. Това може да доведе до загуба на контрол върху управлението на автомобила и значително да удължи спирачния път. Целта на ABS е да отслаби налягането към блокиралото колело и то да започне отново да се върти. При постоянно натиснат педал на спирачката този процес може да се повтаря докато автомобилът спре и се осъществява до няколко пъти в секунда. Какво е предназначението на ABS? С антиблокиращата спирачна система непрекъснато се контролира въртенето на колелата и при необхо(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Механизмите на ходова част в автомобила отговарят пряко за придвижването му. Ходовата част е съставена от рама, преден мост и заден мост, окачване, колела и гуми. Както и спомагателните механизми и елементи като: шарнири, амортисьори, лостове, пружини, накрайници, спирачни апарати и много други. Всички тези авточасти свързват колелата на автомобила с купето и регулират действащите при движение сили като вибрации, трептения, колебания и други. При движение по некачествени пътища ходовата част е подложена на големи ударни натоварвания, които довеждат до износване и аварии. Често срещани неизправности при ходова част на автомобил Някои от елементите се износват по-бързо в сравнение с останалите. Това са: Шарнир - той свъ(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Все повече нови автомобили се оборудват с автоматична скоростна кутия, защото тя значително облекчава процеса на шофиране и позволява по-бързото му усвояване. Използването на автоматична трансмисия изключва необходимостта от постоянно превключване на скоростите, както е при ръчна скоростна кутия. Превключването се извършва автоматично в зависимост от натоварването на двигателя, скоростта на движение на автомобила и желанието на водача. Предимствата на автоматичната скоростна кутия пред ръчната са: По-комфортно шофиране. Автоматично и плавно превключване на предавките, съобразено със скоростта на движение, натоварването на двигателя и степента на натиск върху педала за газта. Предпазва двигателя и ходовата част от прет(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Популярни категории