Авто статии


Всеки автомобил е оборудван с различни филтри. Основните са: горивен филтър, въздушен филтър, маслен филтър, хидравличен филтър, филтри купе и филтър за твърди частици в изпускателния тръбопровод. Всички филтри в един момент се задръстват и трябва да бъдат сменени. Изискванията към отделните филтри са различни, както и особеностите при смяната им. Въздушен филтър Той пречиства постъпващия от атмосферата въздух в двигателя. За да се осъществи качествен горивен процес в двигателя с вътрешно горене е необходимо достатъчно количество кислород. Ето защо е особено важно филтърът да може да пропусне достатъчно количество въздух. Когато един филтър е запушен това пречи на нормалното изгаряне на горивото и съответно на работата(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

За да е в добро техническо състояние един автомобил, той трябва да бъде поддържан. Грижата за автомобила не включва само различните възли и агрегати в него, а и поддържането на салона и багажното отделение в добро състояние. Това създава уют и комфорт при пътуване и осигурява една по-чиста и здравословна среда в автомобила. Стелките са тези аксесоари в автомобила, които предпазват пода на купето от замърсяване и намокряне. Благодарение на тях той се почиства по-лесно и бързо, а шумът в купето е значително по-слаб. Пред много собственици на автомобили е възниквал въпросът за избор на стелки. Имайки в предвид огромното разнообразие от модели и производители, които се предлагат на пазара, то изборът на подходящи стелки съвсем(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Кормилната система е един от най-важните механизми в съвременните автомобили. За де се подсигури безопасно и комфортно пътуване, независимо от пътните условия, всички детайли на кормилно управление трябва да работят добре и безаварийно. Ключов елемент от тази система са всички кормилни накрайници. От изправността им зависи не само комфортното управление на автомобила, но и безопасността на пътуващите в него. Затова и трябва да се обръща особено внимание на състоянието на всички накрайници и щанги и при появата на признак за неизправност веднага да се направи диагностика и при необходимост ремонт. Кормилните щанги са оборудвани със специални кормилни накрайници, които са ключов елемент на целия кормилен механизъм. Те осиг(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Окачването влиза в състава на ходовата част. То е свързващото звено между колелата и шасито на автомобила и представлява система от механизми, възли и детайли. Съставено е от направляващи,еластични елементи и амортисьори. Еластичните елементи възприемат и предават възникващите сили, когато колелото удря неравности. Те са пружини: спирални, торсионни пръти и ресори и тампони окачване, които са гумено метални свръзки. Направляващите елементи определят начина на движение на колелата, връзката между тях и носещата система. Предават надлъжните и напречни сили и техните моменти. Амортисьори - те гасят колебанията на носещата система при неравности по пътя. Предназначение на окачването То е конструирано така, че да изпъ(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Кормилното управление е предназначено за промяна на посоката на движение на автомобила. Това се извършва със завъртането на предните колела, посредством волана и кормилния механизъм. Кормилното управление и спирачната система създават системата за управление на автомобила. Те са най-важните системи, които подсигуряват безопасната експлоатация на автомобила и тази на пътниците. Какво е устройството на кормилно управление? През годините кормилната уредба в автомобила се е променяла непрекъснато. От чисто механично в началото сега говорим за пасивно и активно управление на автомобила. Технологиите се променят и с тях и конструктивните решения в автомобилите. За различните марки автомобил те са различни, н(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Те са част от спирачната система на автомобила. Намират се в спирачния апарат на всяко колело. Разположени са от двете страни на всеки спирачен диск, когато са дискови или в спирачен барабан, когато са барабанни. Защо се сменят накладките? Процеса на спиране на автомобила се осъществява посредством триене между спирачните дискове и накладки. С натискането на педала на спирачките, усилието се предава на спирачната помпа. Тя от своя страна увеличава налягането в спирачната система и посредством спирачната течност го предава на спирачните цилиндри. На всяко колело има по един спирачен цилиндър, който задейства двете предни накладки или задни накладки. Накладките (nakladki) се притискат към спирачния диск и триейки се (...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

В газоразпределителните механизми на двигателите с вътрешно горене са известни няколко типа предавки, които синхронизират въртенето на коляновия вал с работата на разпределителния вал или така наречения газоразпределителен механизъм. Начините за предаване на въртящия момент от коляновия вал към разпраделителния са посредством: зъбна предавка (не се използва вече в автомобилите), верижна предавка и ремъчна предавка. И така свързването между коляновия вал и разпраделителния в съвременните автомобили се извършва посредством ремък или верига, които се наричан съответно ангренажен ремък или ангренажна верига. Видове ангренажни вериги В съвременните автомобили с ангренажни вериги се използват два вида: пластинчато ролкови и пла(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Ангренажен ремък или ремък на газоразпределителния механизъм е предназначен да предава въртящия момент от коляновия вал към разпределителния вал. По този начин се задвижват всмукателните и изпускателни клапани, които трябва да се движат в синхрон с цилиндровите бутала на двигателя. Скоростта на въртене на разпределителния вал е два пъти по-малка от скоростта на въртене на коляновия вал. Синхронът при това движение е изключително важен, за да работи безпроблемно двигателят на всеки автомобил. При скъсан ангренажен ремък последствията могат да са ремонт на цилиндрова глава. Вследствие на такава авария се изкривяват клапаните на цилиндровата глава, тъй като те се удрят в буталата на двигателя. Възможни са и по-тежки повреди.(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Електрооборудването на автомобила - една важна и все по-сложна система Електрическата система на автомобила се състои от източници на ток, консуматори, блокове за управление и проводници. Източници на ток в автомобила Те са акумулатор и генератор: Акумулатор - предназначен e да подава ток при неработещ двигател, при запалване на двигателя и при работа на малки обороти. Той е вторичен химичен източник на електроенергия и основната му функция е да подаде достатъчен по сила ток за стартирането на двигателя и да се зареди отново. Генератор - основен източник на ток за всички системи в автомобила и за зареждане на акумулаторната батерия. Съществуват два вида генератори за автомобили генератор за постоянен ток - динамо(dina(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Напоследък все повече се говори за европейските стандарти Евро 5 и Евро 6 или Euro 5 и Euro 6. Но какво точно означават тези стандарти на мнозина не е съвсем ясно. За да се ограничат вредните емисии, изхвърляни в атмосферата от автомобилите, Европейската комисия по екология приема стандартите от Евро 1 до Евро 6. Целта на тези стандарти е да се принудят производителите на автомобили да създават все по-екологично чисти двигатели, които да не замърсяват околната среда. Проблемът с опазването на околната среда става все по-тежък, а замърсяването все по-осезаемо за всички нас. Смогът в големите градове е всекидневие, а парниковият ефект дава отражение на климата в световен мащаб. Кой стандарт ми е колата? Европейският съюз(...)

Прочети повече

Публикувано на: г.

Популярни категории